اعلام همبستگی اردن با سوریه

وزیر خارجه اردن در گفت‌وگو با همتای سوری خود، بر همبستگی و پشتیبانی این کشور از سوریه برای مقابله با پیامدهای زمین‌لرزه تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، ایمن الصفدی امروز _ یکشنبه بیست‌وسوم بهمن _ در گفت‌وگو با فیصل المقداد، بر پشتیبانی اردن از سوریه در این فاجعه و ادامه هماهنگی برای ارسال کمک‌های انسانی به آسیب‌دیدگان زلزله تاکید کرد.

وزیر خارجه سوریه نیز از دولت و ملت اردن به‌خاطر ایستادگی در کنار سوریه در این فاجعه قدردانی و برای ادامه همکاری با مسئولان اردنی در راستای منافع دو ملت ابراز امیدواری کرد.

گفتنی است که زمین‌لرزه ۷.۸ریشتری بامداد هفدهم بهمن‌ جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند و تاکنون بیش از یک هزار و ۳۰۰ پس‌لرزه در این مناطق ثبت شده است.

عملیات جست‌وجو، نجات و امدادرسانی به آسیب‌دیدگان زلزله مهیب در ترکیه و سوریه برای هفتمین روز متوالی همچنان ادامه دارد. براساس آخرین آمار، تاکنون حدود ۳۰ هزار نفر در ترکیه و چهار هزار و ۴۸۷ نفر در سوریه براثر این حادثه مرگبار کشته شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند و در این راستا کمک‌هایی نیز به دو کشور ارسال شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 640830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.