تقویت رویکرد محله‌های پیاده‌رو در هیوستون

ساختن مناطق قابل پیاده‌روی به طور فزاینده‌ای هر روز محبوب‌تر می‌شود چراکه در صورت پیاده‌سازی صحیح، اتصال محل کار و منزل و دسترسی به خدمات ضروری‌، از طریق پیاده‌روی یا گزینه‌های حمل‌ونقل میسر می‌شود. شهر هیوستون آمریکا به‌تازگی رویکرد تقویت محله‌های پیاده‌رو را با جدیت بیشتری در پیش گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در حالی که هیوستون به عنوان شهری خودرومحور شناخته می‌شود، برنامه‌ریزان و رهبران شهر تصمیم گرفته‌اند تا محله‌ها را به مکان‌های شهری قابل پیاده‌روی تبدیل کنند.

مفهوم شهرسازی قابل پیاده‌روی، ساخت محله‌هایی با تراکم بالا است که به مردم اجازه می‌دهد با پیاده‌روی یا استفاده از گزینه‌های حمل‌ونقل به اکثر نیازهای روزانه دسترسی داشته باشند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که هیوستون با قرار گرفتن در رتبه هجدهمین شهر پیاده‌روی آمریکا، اکنون به سمت ایجاد محله‌های پیاده‌محور بیشتر در حرکت است.

زمانی که شهرسازی قابل پیاده‌روی به درستی و با برنامه‌ریزی انجام شود، این پتانسیل را دارد که نرخ جرم و جنایت و انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد و در عین حال کیفیت زندگی و ثروت جامعه را به شیوه‌ای عادلانه بهبود ببخشد.

هیوستون در حال حاضر چندین محله قابل پیاده‌روی دارد که مسئولان اکنون می‌خواهند با ساماندهی اطراف ساختمان‌های موجود یا بازسازی بناهای قدیمی، رویکرد متفاوتی در پیش بگیرند و این استراتژی را بیش از پیش توسعه دهند.

تقویت رویکرد محله‌های پیاده‌رو در هیوستون

در سال ۲۰۱۷، شهر هیوستون کمیته مکان‌های قابل پیاده‌روی را راه‌اندازی کرد تا بررسی کند که چگونه شهر می‌تواند فرصت‌های توسعه محله‌های قابل پیاده‌روی بیشتری را فراهم بیاورد. قوانین جدید منجر به ایجاد مکان‌های پیاده‌رو و توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل در سال ۲۰۲۰ شد. این مقررات، توسعه‌های تجاری، اداری و مسکونی چند خانواده‌ای را تشویق می‌کند تا خیابان‌های پرجنب‌وجوش‌تر و قابل پیاده‌روی بیشتری ایجاد کند که از روش‌های جایگزین حمل‌ونقل پشتیبانی می‌کند و به دستیابی به اهداف برنامه اقدام آب‌وهوای هیوستون و همچنین سایر ابتکارات کمک می‌کند.

پروژه‌های دوستدار پیاده‌روی هیوستون، بیشتر در بخش شرقی شهر در جریان است. یکی از بزرگترین این پروژه‌ها، طرح ترکیبی ۲.۵ میلیارد دلاری موسوم به «ایست ریور» است. این برنامه، ۶۰ بلوک شهری را در بر می‌گیرد و شامل یک میلیون فوت‌مربع ساخت‌وساز جدید از جمله آپارتمان‌ها، فضای اداری، رستوران‌ها، فروشگاه‌های خرده‌فروشی و مراکز پزشکی و تفریحی است. هدف اصلی پروژه در واقع تحقق هدف محله ۱۵ دقیقه‌ای است. فاز یک این پروژه اکنون در حال حاضر در حال ساخت است و ۲۶ هکتار را شامل می‌شود و انتظار می‌رود امسال تکمیل شود، هرچند کل پروژه ممکن است بین ۱۵ تا ۲۰ سال طول بکشد.

تقویت رویکرد محله‌های پیاده‌رو در هیوستون

کد خبر 640829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.