محله قدیمی لیسبون، جلوه‌ای از هویت پرتغال

محله آلفاما در سمت شرقی لیسبون قرار دارد و از جوار رودخانه تاگوس شروع می‌شود و تا بلندترین تپه که قلعه سائو خورخه در آن قرار دارد، کشیده می‌شود. این منطقه یک کیلومتر مربعی، با قرار گرفتن در بین محله‌های پرطرفدار بایکسا وگراسا از نظر بسیاری به عنوان دهکده‌ای در قلب لیسبون شناخته می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آلفاما با داشتن تاریخی که به دوران روم باستان بازمی‌گردد، یکی از تنها محله‌های قدیم پایتخت پرتغال است که از زلزله سال ۱۷۵۵ در امان ماند. این محله به‌راستی تجسمی از تاریخ و هویت لیسبون است که طی سال‌ها دستخوش تغییرات شده است. آلفاما هزارتویی از خیابان‌های تنگ و باریک، خانه‌های رنگین، کلیساهای تحسین‌برانگیز، کاشی‌کاری آزولخوس و نقاشی‌های دیواری، کافه‌های قدیمی و ناب‌ترین مناظر شهری است.

قدیمی‌ترین محله لیسبون، تجلی از مناظر تاریخی و فرهنگی است که آمیزه‌ای از زندگی سنتی و جاذبه‌های گردشگری محبوب را در خود جای داده است. این محله با پیوند گذشته و حال، جلوه‌ای از هویت کشور پرتغال را به نمایش گذاشته است.

محله قدیمی لیسبون، جلوه‌ای از هویت پرتغال

بسیاری از پیاده‌راه‌های آلفاما به دلیل ویژگی‌های زیبا و منحصربه‌فرد، بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جلب می‌کنند. اگرچه این محله بر فراز بلندی قرار گرفته و پر از پلکان‌های شیب‌دار و کوچه‌های باریک است، اما بهترین راه برای گردش در آن پیاده‌روی است، چراکه مملو از مناظر چشم‌نواز و صحنه‌هایی از زندگی سنتی پرتغالی است. در حالی که بسیاری از جاذبه‌های دیدنی مذهبی لیسبون در این منطقه قرار دارند، آلفاما محله‌ای محبوب برای افرادی است که به تماشای اماکن و مناظر گردشگری علاقه‌مند هستند. معماری تاریخی خیره‌کننده این محله تصوری را برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند که با وجود دیدنی‌های معاصر جالب برای گردشگران، هنوز اصالت و هویت پیشین خود را حفظ کرده است.

محله قدیمی لیسبون، جلوه‌ای از هویت پرتغال

یکی از مناطق جالب این محله بازاری موسوم به "فیرادالادرا" است که هر شنبه و سه‌شنبه برپا می‌شود و تجربه قدم زدن در راسته بساط‌های دست‌فروشی جالبی را فراهم می‌کند که اسباب و اثاثیه ارزان و زیورآلات را برای بازدیدکنندگان به نمایش می‌گذارند.

بی‌شک گردشگران در این بازار، از لباس‌های مستعمل گرفته تا جواهرات آنتیک، دست‌سازهای هنری و عتیقه‌جات ارزشمند را نیز خواهند یافت. این جاذبه که اساساً به نام "بازار دزدان" شناخته می‌شود، مورد پسند افرادی است که به دنبال خرید، گشت‌وگذار، عکاسی یا تنها صرف قهوه و پیاده‌روی به قصد تفریح هستند.

محله قدیمی لیسبون، جلوه‌ای از هویت پرتغال

کد خبر 640743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.