ویپ کشیدن خطر ابتلا به نوع شدید کرونا را افزایش می‌دهد

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که ویپ کشیدن، خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کرونا میان نوجوانان را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی تأثیر استفاده از سیگارهای الکترونیکی بر افزایش خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای رسیدن به این هدف، داده‌های پزشکی مربوط به ۴۵ نفر که سیگار استفاده نمی‌کردند، ۳۰ نفر که ویپ می‌کشیدند و ۲۹ نفر که سیگار می‌کشیدند را مورد ارزیابی قرار دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد جوان سالمی که سیگار یا ویپ می‌کشند، بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ قرار دارند. استفاده از سیگار و ویپ خطر بروز التهاب در بدن، نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و عوارض قلبی عروقی طولانی‌مدت را افزایش می‌دهد.

با توجه به داده‌های ارائه شده در این مطالعه، استفاده از سیگار الکترونیکی سطح پروتئین‌های کلیدی که ویروس برای تکثیر از آن‌ها استفاده می‌کند را افزایش می‌دهد. بنابراین ویپ کشیدن نه تنها خطر بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بلکه دیگر بیماری‌های ریوی را نیز افزایش می‌دهد.

به گفته پژوهشگران، سیگارهای الکترونیکی بی‌ضرر نیستند و باید برای زمان کوتاهی برای ترک سیگار استفاده شوند، افراد سیگاری نیز نباید از این نوع سیگار استفاده کنند، زیرا سلامتی آن‌ها را تهدید می‌کند.

نتایج این مطالعه در مجله Molecular Medicine منتشر شده است.

کد خبر 640692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.