علائم بیماری دیسکسیون آئورت چیست؟

علائم بیماری دیسکسیون آئورت شامل درد قفسه سینه، فک، گردن، کمر، شانه یا شکم می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که تقریباً ۱۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۹ میلادی به دلیل ابتلا به بیماری دیسکسیون آئورت جان خود را از دست دادند که ۶۰ درصد آن‌ها را مردان تشکیل می‌دهند. دیسکسیون آئورت زمانی رخ می‌دهد که پارگی در لایه داخلی آئورت، که شریان اصلی خروج از قلب است، ظاهر می‌‎شود. این بیماری می‌تواند باعث سکته مغزی، حمله قلبی یا نارسایی احتقانی قلب شود.

انجمن قلب آمریکا (AHA) اعلام کرده است که علائم بیماری دیسکسیون آئورت شامل درد قفسه سینه، فک، گردن، کمر، شانه یا شکم می‎‌شود. مشکلات تنفسی، غش کردن، ضعف اندام‌های بدن، تعریق شدید و رنگ‌پریدگی از جمله دیگر علائم این بیماری در نظر گرفته می‌شود.

به گفته متخصصان، بیماری دیسکسیون آئورت دو نوع Type 1 و Type 2 دارد. نوع A این بیماری که در قسمت بالایی آئورت رخ می‌دهد باید فوراً درمان شود زیرا می‌تواند باعث نارسایی دریچه آئورت، حمله قلبی یا پارگی شود و غشا کیسه‌مانند اطراف قلب را پر از خون کند. نوع B بیماری دیسکسیون آئورت نیز که در بخش پایینی آئورت رخ می‌دهد، می‌تواند کشنده باشد.

درمان بیماری دیسکسیون آئورت شامل مصرف دارو و عمل جراحی می‌شود. البته مصرف دارو در شرایط اورژانسی گزینه مناسبی به نظر نمی‎‌رسد، اما می‌تواند برای کاهش فشار خون استفاده شود. نوع A این بیماری با عمل جراحی درمان می‏‌شود در حالی که بیشتر موارد نوع B با دارو بهبود پیدا می‌کند.

به گفته متخصصان، حفظ فشار خون در محدوده مناسب بهترین روش پیشگیری از بروز بیماری دیسکسیون آئورت است. همچنین، توصیه شده است به منظور کاهش خطر بروز این بیماری از سیگار کشیدن دوری کنید، وزن خود را در محدوده مناسب حفظ کنید و زمانی که در خودرو نشسته‌اید کمربند ایمنی خود را ببندید تا در صورت بروز تصادف آسیبی وارد نشود. علاوه بر این، با پزشک خود در مورد عوامل خطر بیماری دیسکسیون آئورت صحبت کنید و در صورت پدیدار شدن علائمی مانند درد شدید قفسه سینه، کمر یا شکم به اورژانس مراجعه کنید.

نتایج این مطالعه در مجله American Heart Association منتشر شده است.

کد خبر 640679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.