با کم‌تحرکی مزمن به‌ویژه میان دانش‌آموزان در یزد روبه‌رو هستیم

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با تاکید بر اینکه رویکرد اداره ورزش و جوانان یزد در برگزاری رویدادهای ورزشی به مناسبت‌های خاص و نحوه اجرای آن در طول سال تغییر کرده است، گفت: در یزد با کم‌تحرکی مزمن به‌ویژه میان دانش‌آموزان روبه‌رو هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا پورسلمان صبح امروز _یکشنبه بیست‌وسوم بهمن‌ماه_ در جریان بازدید از دفتر سرپرستی خبرگزاری ایمنا در استان یزد با اشاره به برگزاری نشست رؤسای فدراسیون‌های ورزشی کشور در استان یزد اظهار کرد: این نشست هفته گذشته با حضور وزیر ورزش و جوانان و رؤسای هیئت‌های ورزشی برگزار شد.

وی در ارتباط با تأثیر این رویداد در ورزش استان یزد افزود: حضور رؤسای فدراسیون‌های ورزشی در استان یزد و برگزاری نشستی در این سطح نه تنها زمینه آشنایی بیش از پیش فدراسیون‌های ورزشی با ظرفیت‌های استان یزد را به وجود می‌آورد، بلکه منجر به ایجاد هماهنگی‌های بیشتر برای برگزاری رویدادهای ورزشی در سطح بالا به میزبانی این استان، استعدادیابی و توسعه ورزش یزد می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در ارتباط با وضعیت ورزش در استان یزد با بیان اینکه نمی‌توان ورزش را به دو قسمت همگانی و قهرمانی تقسیم کرد، گفت: همه این موارد در امتداد یکدیگر است و اگر بخواهیم در حوزه ورزش به موفقیت برسیم باید این دو را همراه با یکدیگر دید و برای آن برنامه‌ریزی داشت.

پورسلمان با بیان اینکه مقام معظم رهبری هم در این رابطه می‌فرمایند که در امتداد ورزش همگانی، ورزش قهرمانی رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: تعریف درستی بین متخصصان حوزه ورزش از ورزش‌های قهرمانی و همگانی وجود ندارد اما برای ورزش حرفه‌ای تعریف مشخص وجود دارد.

در یزد با کم تحرکی مزمن به ویژه در میان دانش‌آموزان روبرو هستیم

به گفته وی در حال حاضر تعریفی که از ورزش همگانی صورت می‌گیرد این است که هر کسی بتواند آن ورزش را انجام دهد و امکانات ورزشی برای عموم مردم قابل استفاده باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با تاکید مجدد بر اینکه حتماً باید ورزش همگانی و قهرمانی در امتداد یکدیگر دیده شود، تصریح کرد: با توجه به رویکرد دولت در خصوصی‌سازی، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با حضور خود در عرصه ورزش، بیشتر بر ورزش همگانی سرمایه‌گذاری کردند و این موضوع کار را تا حدی سخت کرده است، چرا که باشگاه‌هایی در ۴۷ شاخه ورزش همگانی ایجاد شده و افراد برای اینکه بتوانند از امکانات این باشگاه‌ها استفاده کنند باید هزینه پرداخت کنند.

وی ادامه داد: هزینه برای ورزش در حال حاضر در سبد هزینه خانوارهای ما وجود ندارد و همین موضوع مشکلاتی از جمله کم‌تحرکی مزمن را به وجود آورده و این موضوع به‌ویژه میان دانش‌آموزان جدی‌تر است.

پورسلمان خاطرنشان کرد: در این زمینه اداره کل ورزش و جوانان رویکرد خود را از رویدادمحوری به برگزاری برنامه‌های ورزشی در طول سال تغییر داده است و دیگر برنامه‌هایی از جمله پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و موارد مختلف دیگر ورزشی را صرفاً برای یک مناسبت خاص انجام نمی‌دهیم، بلکه به دنبال اجرای آن در طول سال هستیم.

کد خبر 640655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.