وضعیت جوی راه‌های تهران، البرز و مازندران برفی است/از سفر غیرضروری پرهیز کنید

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از بارش برف و باران در محورهای چالوس، هراز، فیروزکوه و آزادراه تهران- شمال و قزوین- رشت خبر داد.

به گزارش خبرنگار  ایمنا، سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای اعلام کرد: احتمال وقوع بهمن و کولاک برف در جاده‌های استان‌های لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، خراسان رضوی، سمنان، خراسان شمالی، قم و ایلام وجود دارد.

سازمان راهداری از کاربران جاده‌ای و مسافران خواست با کسب آخرین اطلاعات وضعیت راه‌ها از سامانه‌های اطلاع رسانی ۱۴۱، هنگام تردد احتیاط لازم را داشته باشند و اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور نیز با وجود برودت هوا در شبانه روز گذشته سفر برون شهری تا ۱۳ درصد افزایش یافته است.

مرکز مدیریت راه‌ها هم اکنون ترافیک سنگینی را در آزادراه قزوین- کرج محدوده پل فردیس و همچنین در اکثر مقاطع محور شهریار- تهران گزارش داده است.

تردد در محورهای شمالی نیز روان اما همراه با بارندگی گزارش شده است.

در این خصوص غلام عباس بهرامی نیا، مدیر کل مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: محورهای منتهی به استان‌های شمالی از جمله، چالوس، هراز، فیروز کوه و آزادهای تهران شمال و قزوین - رشت دارای بارش برف و احتمال وقوع بهمن هستند.

وی افزود: همانطور که اعلام شد سامانه هوایی جنوب غرب، غرب و همچنین شمال کشور را تحت تأثیر خودش قرار داده، محور شریانی کیاسر - سمنان محوری است که ظرف دو روز گذشته به دلیل بارش سنگین برفی که طی چند روز گذشته داشتیم همچنان بسته است.

مدیر کل مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: همچنین محورهای غیر شریانی کوهرنگ - مسجدسلیمان، سرو آباد - اورامانات و خوانسار - میان دشت در استان اصفهان از محورهای غیر شریانی مسدود است، اما همکاران ما در پایگاه‌های راهداری با امکانات و تجهیزات خودشان مستقر هستند و تلاش ما این است که بتوانیم از انسداد محورها تا حد امکان جلوگیری شود.

بهرامی نیا گفت: اعلام شد بارش برف سنگین است طبیعتاً اگر ایمنی ناکافی به هر حال در محورها داشته باشیم حتماً با هماهنگی و همکاری پلیس راه اعلام و اطلاع رسانی خواهیم داشت. محورهای شمالی چنانچه انسدادی اعلام شود حتماً محور ایمن جایگزین اعلام خواهد شد، بستگی دارد به اینکه کدام یک از محورهای ما مسدود اعلام شود.

وی افزود: بارها اعلام شده که اولاً از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند، چنانچه نیاز به سفر داشتند حتماً قبل از سفر اطلاع کافی را از طریق سامانه و تلفن گویای ۱۴۱ حاصل کنند و حتماً تجهیزات زمستانی، لباس گرم، زنجیر چرخ و ملزوماتی را که در این فصل مورد نیاز است همراه داشته باشند.

کد خبر 640651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.