صنعت گردشگری از محورهای توسعه لنجان است

فرماندار شهرستان لنجان گفت: گردشگری و صنایع دستی حوزه‌ای با زنجیره‌ای گسترده از مشاغل و کسب و کارهاست که ظرفیت بسیار بالایی در ارزآوری و ایجاد اشتغال دارد از این رو پرداختن به این مهم یکی از محورهای توسعه شهرستان لنجان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محمدی‌فشارکی بعدازظهر امروز _شنبه بیست‌ودوم بهمن‌ماه_ در نشست با شهردار و اعضا شورای اسلامی زرین شهر اظهار کرد: زیرساخت‌های فناوری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایجاد شده در قرن بیست و یکم، صنعت گردشگری را به یک واقعیت اجتناب‌ناپذیر در شهرهای جهان تبدیل کرده و نباید فراموش کرد این صنعت سبز با شتاب باورنکردنی در حال فراگیر شدن است.

وی با بیان اینکه گردشگری و صنایع دستی حوزه‌ای با زنجیره‌ای گسترده از مشاغل و کسب و کارهاست که ظرفیت بسیار بالایی در ارز آوری و ایجاد اشتغال دارد، افزود: شهرستان لنجان منطقه‌ای چهارفصل به‌شمار می‌آید که با تاریخ تمدنی درخشان و برخورداری از مناظر طبیعی و تاریخی می‌تواند در جذب سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری موفق عمل کرده و میزبان گردشگران داخلی و خارجی باشد اما متأسفانه در بخش صنعت گردشگری نتوانستیم آنطور که باید دست‌آوردهای لازم را به دست بیاوریم.

فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به برنامه هفتم توسعه که اخیراً توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است، تصریح کرد: ایشان بار دیگر در برنامه هفتم به توسعه صنعت گردشگری و ترویج صنایع دستی تاکید داشته‌اند از سوی دیگر نگاه دولت سیزدهم نیز به نقش صنعت گردشگری در توسعه و پیشرفت کشور بسیار ویژه است.

وی توسعه صنعت گردشگری را یکی از محورهای توسعه شهرستان لنجان دانست و ادامه داد: نوآوری در روایتگری و معرفی تاریخ، هنر و ارزش‌های فرهنگی شهرهای شهرستان لنجان بسیار حائز اهمیت بوده و خوشبختانه شهرداری زرین شهر با تکیه بر ظرفیت‌های خود گردشگری، سرمایه‌گذاری و همچنین تاریخ، آداب و سنت‌های خطه طلایی ایران بازارهای هدف خود را در حوزه سرمایه‌گذاری به خوبی مشخص کرده است.

محمدی خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نتایج خوبی را در جذب گردشگر در بازار کوتاه مدت نوروز و همچنین بازار بلند مدت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در شهرها و روستاهای شهرستان لنجان شاهد باشیم تا در نهایت تحولی شگرف در اقتصاد شهرها و روستاهای شهرستان و شهروندان ایجاد شود.

کد خبر 640556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.