تخصیص اعتبار برای کمک به ساخت‌وساز در مناطق زلزله‌زده خوی

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت و مجلس با تمام توان در کنار زلزله‌زدگان خوی بوده و تمام تلاش خود را برای کمک به مردم منطقه به کار گرفته است، گفت: اعتبارات و تسهیلات خوبی برای کمک به ساخت و ساز در مناطق زلزله‌زده خوی از سوی دولت تمهید و تخصیص داده شده است.

به گزارش ایمنا، محمدباقر قالیباف امروز _جمعه بیست‌ویکم بهمن_ در جمع مردم زلزله‌زده در کمپ شهید سلیمانی فیرورق، اظهار کرد: اعتبارات و تسهیلات خوبی برای کمک به ساخت و ساز مناطق زلزله زده در خوی از سوی دولت تمهید شده که طبق اخباری که دارم، تخصیص نیز داده شده است.

وی افزود: دولت، مجلس، مسئولان اجرایی و استانی به صورت مستمر پیگیر وضعیت زلزله زدگان هستند و امیدواریم بتوانیم گام‌های بلندی برای بهبود وضعیت زلزله‌زدگان برداریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اسکان در این اردوگاه‌ها در شرایط آب و هوایی سخت است، تصریح کرد: امیدواریم سختی‌ها که در این هوای سرد بیشتر احساس می‌شود به زودی رفع شود، همه ما تلاش داریم که به زودی سختی‌ها را در مناطق زلزله زده برای مردم به حداقل برسانیم.

وی گفت: تلاش ما این است که بتوان در شش یا هفت ماه آینده خانه‌هایی را که تخریب شده، از نو ساخت و با تعمیر سریع منازل کمتر آسیب دیده، به آن‌هایی که مستأجر بوده‌اند، کمک شود که در جای دیگری ساکن شوند.

قالیباف با اشاره به برخی گلایه‌ها در خصوص نحوه توزیع اقلام و نیازمندی‌های زلزله زدگان افزود: این اشکالات را می‌پذیریم و تلاش می‌کنیم با مدیریت مناسب، این موارد رفع شود.

زلزله ۵.۹ ریشتری ساعت ۲۱:۴۴ شنبه، هشتم بهمن ماه جاری شهرستان خوی را لرزاند که در این زلزله‌ها علاوه بر فوت ۳ نفر و مصدومیت بیش از ۱۵۰۰ نفر، افزون بر ۱۱ هزار واحد مسکونی نیز دچار خسارت بین ۲۰ تا ۸۰ درصد شد. دولت سیزدهم برای جبران خسارت‌ها و ساخت واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات و کمک بلاعوض تصویب کرده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 640314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.