هرس درختان سطح شهر سیرجان با استفاده از روش‌های نوین

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سیرجان از اجرای عملیات به‌زراعی و هرس درختان با روش‌های نوین خبر داد و گفت: درختان نارون از آفاتی مانند سوسک چوب‌خوار و سارتا دچار آسیب شده است.

رسول پورمهدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به عملیات به‌زراعی و هرس درختان با روش‌های نوین اظهار کرد: ویژگی آب و هوایی شهر سیرجان بستر مناسبی برای کاشت درختانی مانند نارون، زبان‌گنجشک و اقاقیا است.

وی افزود: توسعه فضای سبز شهر و حفظ سرسبزی درختان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اما در حال حاضر درختان نارون از آفاتی مانند سوسک چوب‌خوار و سارتا آسیب دیده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سیرجان خاطرنشان کرد: با توجه به رشد و پراکندگی این آفات طی چند سال اخیر و خطر خشکی درختان نارون در آینده، مبارزه با این آفات با روش‌های نوین در دستور کار قرار گرفت.

پورمهدی ادامه داد: از روش‌های غیرشیمیایی برای مبارزه با این آفات استفاده شد تا اثرات مخرب زیست‌محیطی کمتری داشته باشد؛ هرس دومنظوره درختان به عنوان یکی از روش‌های مبارزه با این آفات در دستور کار است.

وی با اشاره به روش‌های نوین مدیریت تلفیقی آفات با کمترین اختلال در کشاورزی و اکوسیستم با هدف کاهش خطرات زیست‌محیطی و کمک به حفظ سلامت مردم تاکید کرد: این روش آخرین راه مبارزه با آفات بوده که اکنون در عملیات هرس درختان در حال انجام است.‌

کد خبر 640286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.