آمادگی نمایندگان مجلس برای همکاری با مدیریت شهری

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس آمادگی هر نوع همکاری با مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر را دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس مقتدایی در یادواره شهدای محله دهنوی خوراسگان که با مشارکت مردم، شهرداری منطقه ۱۵ و حوزه مقاومت بسیج ۱۲ حضرت بقیه الله (عج) در بخش‌های متنوعی برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری اصفهان در منطقه ۱۵ فعالیت‌های قابل توجهی در این ایام و در قالب‌های مختلف از جمله برگزاری نمایشگاه‌ها و یادواره شهدا برگزار کرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور مردم در عرصه‌های مختلف حمایت از انقلاب قابل تقدیر است، افزود: نمایندگان مجلس آمادگی هر نوع همکاری با مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر را دارند. به طور حتم حضور پرشور مردم در راهپیمایی بیست و دوم بهمن به رخ کشیده خواهد شد و دشمنان ما ناامیدتر می‌شوند.

توجه ویژه مدیریت شهری به محلات کم‌برخوردار در سال آینده

محمدرضا فلاح، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: حمایت‌های مردمی باعث شده که تاکنون انقلاب اسلامی پابرجا بماند و در این راستا توانسته‌ایم در بین تمام کشورهای دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در بسیاری از عرصه‌ها از جمله علمی، فرهنگی و ورزشی به واسطه حضور و تلاش مردم موفقیت‌های بسیاری کسب کرده‌ایم، افزود: انقلاب اسلامی ایران به دست مردم ایجاد شده به طوری که می‌توان گفت این انقلاب، تنها انقلاب مردمی به شمار می‌رود که در دنیا شکل گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: شورای اسلامی شهر در این روزها مشغول تدوین بودجه سال آینده شهر است و به صورت تقریبی حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان برای سال آینده در نظر گرفته شده است.

فلاح تصریح کرد: این بودجه شامل درآمد شهرداری در همه مناطق پانزده‌گانه و دیگر سازمان‌های شهرداری است که امیدوارم در سال آینده بدون اینکه فشاری به مردم از نظر اقتصادی تحمیل کند، احصا شود و پروژه‌هایی که در مناطق در نظر گرفته شده یکی پس از دیگری تحقق یابد.

وی با اشاره به مناطق کم برخوردار شهر اصفهان از جمله منطقه ۱۵ افزود: در بودجه سال آینده توجه ویژه‌ای به محلات کم برخوردار و ارتقای سطح کیفیت زندگی شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کنار محله‌های دهنو و خاتون‌آباد شاهد احداث رینگ چهارم هستیم که قرار است با در نظر گرفتن ردیف بودجه برای تکمیل این پروژه مهم شاهد بهره‌برداری آن در کمترین زمان ممکن باشیم.

فلاح تاکید کرد: اجرای این پروژه تأثیر مهمی بر توسعه محله‌های هم جوار رینگ چهارم خواهد داشت، ضمن آنکه کل شهر از مزایای آن بهره می‌برد.

وی با بیان اینکه اکنون مسئله مهم معیشت مردم است، گفت: اکثر مواردی که اهالی محله دهنو مطرح کردند در خصوص درآمد کم و افزایش هزینه‌هایی مانند صدور پروانه ساختمانی، موارد مربوط به تفکیک و مباحث مربوط به نظام مهندسی بود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در شورای اسلامی شهر اصفهان پیگیر کمک به افراد بی‌بضاعت تا حداکثر سقف ممکن هستیم، سعی ما بر این بوده است که در مناطق کم برخوردار افزایش قیمت نداشته باشیم. ولی بعضی از سازمان‌ها از جمله نظام مهندسی متأسفانه بی‌رویه افزایش قیمت داشته‌اند و تعرفه‌های گزافی را ارائه کرده که در این موارد مسئولان از جمله وزیر راه و شهرسازی، نمایندگان مجلس و مسئولان اداره راه و شهرسازی باید به آن ورود پیدا کنند تا نظام مهندسی نسبت به افزایش تعرفه‌های شهرداری اقدام کند.

فلاح اظهار خاطرنشان کرد: بعضی از پروانه‌های ساختمانی حدود ۵۰ درصد نرخ نظام مهندسی است که هیچ تناسبی با هم ندارد، در این راستا نمایندگان مردم در شورای شهر و هم مسئولان استان باید این مورد را پیگیری کنند تا نارضایتی مردم را شاهد نباشیم.

کد خبر 640246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.