۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۸
السودانی با بن زاید دیدار کرد

نخست‌وزیر عراق با رئیس امارات درباره «روابط برادرانه و فرصت‌های توسعه همکاری و اقدامات مشترک میان عراق و امارات» گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایمنا، به نقل از خبرگزاری امارات (وام)، محمد شیاع السودانی و محمد بن زاید آل نهیان درباره تنوع‌بخشی به چشم‌اندازهای همکاری در تمامی زمینه‌ها در راستای تحقق منافع متقابل و همچنین پاره‌ای از مسائل و موضوعات موردتوجه مشترک گفت‌وگو کردند.

بن زاید در این دیدار که در کاخ الوطن در ابوظبی انجام شد، از السودانی استقبال کرد و تاکید کرد که السودانی در کشور دوم خود، امارات، است.

السودانی و بن زاید درباره وجوه همکاری و اقدام مشترک در جوانب اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری، توسعه‌محور و فرصت‌های موجود برای توسعه مناسبات در سطوح گسترده‌تر در تمامی زمینه‌ها که با اولویت‌های دو کشور در تحقق توسعه و پیشرفت و شکوفایی دو ملت برادر همخوانی دارد گفت‌وگو کردند.

دو مقام همچنین پاره‌ای از موضوعات و پرونده‌های منطقه‌ای و بین‌المللی موردتوجه دو کشور را بررسی و درباره آن‌ها تبادل نظر کردند.

نخست‌وزیر عراق و رئیس امارات بر همسو بودن دیدگاه‌های دو کشور درباره پاره‌ای از مسائل موردتوجه به‌ویژه درباره حل و فصل مسالمت‌آمیز درگیری‌ها و بحران‌ها در منطقه و پیشبرد تلاش‌های دیپلماتیک که در تحقق آرمان‌های ملت‌ها برای برخورداری از ثبات و شکوفایی نقش داشته باشد تاکید کردند.

کد خبر 640174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.