واکسن آنفلوانزا بر سلامت افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن چه تاثیری دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که واکسن آنفلوانزا می‌تواند جان افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن را نجات دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، داده‌های ارائه شده حاکی از این است که بیماری آنفلوانزا در سال جاری باعث افزایش خطر سه برابری مرگ‌ومیر در ایالات متحده آمریکا شده است. متخصصان آمریکایی توصیه کرده‌اند که نه تنها افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن باید واکسن آنفلوانزا را دریافت کنند بلکه دوستان، اعضای خانواده و نزدیکان آن‌ها نیز باید به منظور محافظت از این افراد واکسن تزریق کنند.

بیماری آنفلوانزا باعث بروز عوارض جانبی جدی برای افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن می‌شود و خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ‌ومیر ناشی از آن را افزایش می‌دهد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که تقریباً ۹۰ درصد افراد بستری شده در بیمارستان به دلیل به بیماری آنفلوانزا درگیر حداقل یک بیماری زمینه‌ای هستند. این بیماری‌های زمینه‌ای شامل بیماری قلبی، سابقه سکته مغزی، دیابت نوع اول یا دوم، چاقی و بیماری مزمن ریوی می‌شود.

در صورتی که فرد مبتلا به بیماری قلبی واکسن آنفلوانزا را دریافت نکند، شش برابر بیشتر از دیگران در معرض سکته قلبی قرار می‌گیرد. واکسن آنفلوانزا می‌تواند از افراد در برابر نوع شدید بیماری و همچنین عوارض جانبی آن محافظت کند. متخصصان توصیه می‌کنند که افراد بالای شش ماه هر دو واکسن آنفلوانزا و کووید -۱۹ را دریافت کنند تا از مشکلات ناشی از این دو بیماری در امان باشند.

کد خبر 640092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.