محبوبیت سفرهای ریلی در سال ۲۰۲۳

۲۰۲۳، سال سفر با قطار نام گرفته است. سفر کردن با قطار مزایای زیادی دارد و معمولاً ایمنی آن در مقایسه با دیگر وسایل حمل‌ونقل عمومی، بیشتر است. بعضی کشورهای جهان برای حمایت از سفرهای ریلی اقدامات جالبی انجام داده‌اند؛ برای مثال، اسپانیا برای بعضی از مسافت‌ها، سفر مجانی ارائه می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آغاز سال نو، یکی از بهترین زمان‌ها برای شروع ماجراجویی و سفر کردن است. اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که به محیط زیست پیرامون خود اهمیت می‌دهید، باید بدانید که معمولاً سفرهای ریلی، کمترین آلودگی را برای محیط زیست ایجاد می‌کنند و سوانح و تصادفات آن‌ها در مقایسه با دیگر وسایل حمل‌ونقل عمومی کمتر است. همچنین در اینگونه سفرها، افراد خانواده می‌توانند از مسیر پیش روی خود لذت ببرند، صندلی خود را به تختخواب تبدیل کنند یا حتی با لپ‌تاپ شخصی خود کار کنند. اما چرا سال ۲۰۲۳، سال سفر با قطار نام گرفته است و مزایای سفر ریلی چیست؟

سازگاری با محیط زیست

سفر کردن با قطار مزایای زیادی دارد که از بین آن‌ها می‌توان به ایمنی و سرعت بیشتر و استرس و نگرانی کمتر اشاره کرد. همچنین قطار، یک وسیله حمل‌ونقل پایدار محسوب می‌شود و ما می‌توانیم برای گردش در شهرهای جهان، کمترین آسیب را به اکوسیستم وارد کنیم. به‌همین دلیل توصیه می‌شود در سال ۲۰۲۳، سفر کردن با قطار را انتخاب کنید تا بتوانیم به برنامه‌های بلندپروازانه خود برای رسیدن به کربن خالص نزدیک شویم.

سرعت و راحتی

سال گذشته، افزایش تقاضا برای سفرهای بین‌المللی باعث شلوغی زیاد فرودگاه‌ها شد. مسافران در صف‌های طولانی گیت ورودی، بخش‌های امنیت و گمرک ازدحام کرده بودند و مشکل چمدان‌های گم شده و تغییرات پروازهای لحظه آخر یا حتی لغو پروازها، برنامه‌های تعطیلات بسیاری از افراد را نقش بر آب کرد. حقیقت این است که قطار، گزینه بسیار مطمئن‌تر و راحت‌تری برای دور شدن از این مشکلات است و شما می‌توانید بدون قرار گرفتن در صف‌های طولانی، از وقت خود استفاده بهتری کنید و با برنامه‌ریزی‌های قبلی، از شهری به شهر دیگر یا سایر کشورها سفر کنید. اگرچه ممکن است در سفرهای هوایی زودتر به مقصد برسید، اما در سفرهای ریلی، جهان را از پنجره بیرون تماشا می‌کنید و بسیار آرام‌تر به شهر یا کشور مورد نظر خود می‌رسید.

محبوبیت سفرهای ریلی در سال ۲۰۲۳

سفر مقرون‌به‌صرفه

قطارها در کشورهای اروپایی به دلیل ارزان‌تر بودن با خطوط هوایی رقابت می‌کنند و در برخی از کشورها مردم به سفر با راه‌آهن تشویق می‌شوند. این موضوع تا حدی پیش رفته است که بعضی از کشورها حتی سفر ریلی رایگان را پیشنهاد می‌دهند. برای مثال راه‌آهن ملی اسپانیا، برای بعضی از مسافت‌های کوتاه و متوسط، سفر مجانی ارائه می‌دهد که این طرح برای همه ملیت‌ها از جمله بازدیدکنندگان خارج از کشور نیز آزاد است. کشور آلمان نیز قرار است در اوایل سال ۲۰۲۳، یک گذرنامه مسافرتی راه‌اندازی کند که شامل کرایه نامحدود راه‌آهن، تراموا و اتوبوس، با پرداخت ۴۹ یورو در ماه می‌شود. این قطار سریع‌السیر، مقاصد بین شهری را پوشش نمی‌دهد، اما شامل همه ملیت‌ها می‌شود.

ماجراجویی

سفر با قطار، علاوه بر برانگیختن حس نوستالژی، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای پیمودن مسافت‌های طولانی است. قطارهای شبانه اروپایی، مدرن و راحت هستند و به دلیل افزایش تقاضا، همواره خدمات خود را بهبود می‌بخشند. راه‌آهن اتریش نیز به تازگی سرویس‌های شبانه جدید را در سراسر اروپا راه‌اندازی کرده است که مقاصد اصلی را به هم متصل می‌کند. سرویس جدید که بین هامبورگ و استکهلم راه‌اندازی شده است، فرصت‌های زیادی را برای سفرهای ریلی در سراسر اسکاندیناوی ارائه می‌دهد. همچنین مسافران می‌توانند مسافت لندن تا برلین را در ۱۶ ساعت طی کنند و از استراحت کافی در قطار بهره‌مند شوند.

محبوبیت سفرهای ریلی در سال ۲۰۲۳

گسترش سفرهای ریلی

زیرساخت‌های ریلی جهانی به طور مداوم در حال گسترش است و گزینه‌های بیشتری را برای دیدن شهرهای جهان ارائه می‌دهد. برای مثال یک سرویس جدید از کراکوف و ورشو، لهستان را به شهرهای کاوناس و ویلنیوس در لیتوانی متصل می‌کند. بنابراین قطار، یک گزینه بسیار مقرون‌به‌صرفه برای سفرهای ریلی بین‌المللی در سال ۲۰۲۳ است. موضوع قابل توجه این است که راه‌اندازی مسیرهای ریلی جدید فقط مختص اروپا نیست. در سال ۲۰۲۱ یک قطار سریع‌السیر جدید در لائوس افتتاح شد که شمال و جنوب کشور را به هم پیوند می‌دهد. همچنین قرار است نخستین قطار پرسرعت اندونزی در سال ۲۰۲۳ افتتاح شود و جاکارتا را به باندونگ متصل کند.

برنامه‌ریزی در سال جدید برای سفر با قطار

پس از چندین سال ماندن در خانه و فرصت‌های محدود برای سفر به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، اکنون زمان آن رسیده است که به ماجراجویی‌هایی که آرزوی آن‌ها را داشتید، فکر کنید. شما می‌توانید چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز ارتفاعات اسکاتلند را طی هفت روز مشاهده کنید، در سفر ۱۲ روزه خود از اسپانیا به مراکش، از دو قاره زیبا دیدن کنید، در مدت ۹ روز، شمال ایتالیا را کاوش کنید و بهترین جاذبه‌های گردشگری اروپای مرکزی را در سفر خود از برلین تا بوداپست، در ۱۰ روز ببینید. مسافران آسیایی نیز می‌توانند سفر ۱۴ روزه تایلند و لائوس یا ماجراجویی ۱۳ روزه ژاپن را امتحان کنند و از مسیرهای بی‌نظیر پیش روی خود لذت ببرند.

محبوبیت سفرهای ریلی در سال ۲۰۲۳

ترجمه از لیلا شهبازی، خبرنگار ایمنا

کد خبر 639847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.