آقامیری ارتباط زلزله خوی با ترکیه را رد کرد

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه زلزله خوی با زلزله ترکیه ارتباط ندارد، گفت: علت بروز زلزله در ترکیه و سوریه مربوط به برخورد گسل ورقه آناتولی شرقی است که با خوی حدود هزار کیلومتر فاصله دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد آقامیری امروز _سه‌شنبه هجدهم بهمن_ در یکصدوبیست‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر و تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت زینب (س) اظهار کرد: اگر امروز اعتقاد به شعار پیروزی خون بر شمشیر داریم به خاطر نقش مؤثر و محوری این بانوی بزرگوار و فداکار بود که با رشادت‌ها و افشاگری، تبیین و فداکاری‌های خود جنگی که در روز عاشورا که به ظاهر به پایان رسیده بود را به نقطه عطفی در تاریخ تبدیل کرد و نشان داد که زنان می‌توانند مسیر تاریخ را عوض کنند، همچنان که حضرت زینب (س) مسیر تاریخ را تغییر داد.

وی شایعات مطرح شده در خصوص ارتباط زلزله خوی با ترکیه را رد کرد و ادامه داد: علت بروز زلزله در ترکیه و سوریه مربوط به برخورد گسل ورقه آناتولی شرقی است که با خوی حدود هزار کیلومتر فاصله دارد، زلزله‌ای که در خوی رخ داد مربوط به گسل سیه‌چشمه بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با طرح این سوال که اگر چنین زلزله‌ای در تهران پیش می‌آمد چه اتفاقی می‌افتاد؟، گفت: حدود ۳۰ سال از زلزله بالای هفت ریشتر در تهران می‌گذرد و همیشه هشدارها در این زمینه بوده است که تهران مستعد زلزله بالای هفت ریشتر است. در حال حاضر طراحی‌های سازه بر اساس مقاومت در برابر زلزله هشت تا ۹ ریشتر است اما آیا ساخت‌وسازها به درستی انجام می‌شود؟

وی با بیان اینکه جدی گرفتن هشدارها در خصوص زلزله تهران ضروری است، افزود: در زلزله ترکیه و سوریه شاهد فروریختن ساختمانی‌های بتنی بودیم که اغلب بر اساس استانداردهای بین‌المللی ساخته شده بود، لذا ضروری است گروهی به صورت تخصصی این مسئله را بررسی کنند.

کد خبر 639535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.