در این شهرها مراقب جان خود باشید!

مرگبارترین شهرهای جهان شامل تیجوانا مکزیک، ناتال برزیل، پورت مورسبی پاپوآی گینه نو، سن پدرو سولای هندوراس و ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب بهترین شهرهای گردشگری جهان، میزان امنیت آن‌ها است. مرگبارترین شهرهای دنیا با نرخ بالایی از انواع جرم و شرارت، قتل و دزدی مواجه هستند، اما فقط به این دلیل که میزان قتل در یک شهر بالا است، به این معنی نیست که نباید به آنجا سفر کنید. این آمارها به شما کمک می‌کند تا بدانید که در سفر به این مکان‌ها چقدر باید ایمن باشید و کدام اقدامات احتیاطی را انجام دهید. برای مثال توصیه می‌شود در مرگبارترین شهرهای جهان، از خدماتی که به آن‌ها اطمینان دارید استفاده کنید، در صورت امکان، کمی زبان محلی ساکنان این شهرها را یاد بگیرید، به صورت گروهی سفر کنید و سفرهای شبانه را محدود کنید. در ادامه شما را با مرگبارترین شهرهای جهان آشنا می‌کنیم:

تیجوانا، مکزیک

جمعیت: ۲.۰۴۹.۴۱۳

نرخ قتل: ۱۳۸ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر

تیجوانا یک شهر مرزی است که به‌خاطر خشونت‌های گروهی، قاچاق مواد مخدر، تجاوز جنسی و آدم‌ربایی در جهان مشهور است. در این شهر به‌طور متوسط روزانه حدود هفت نفر کشته می‌شوند. تیجوانا با حدود ۱۳۸ قتل در هر ۱۰۰ هزار نفر، خطرناک‌ترین شهر جهان محسوب می‌شود. بسیاری از خشونت‌ها در این شهر به جنگ باندها و تجارت مواد مخدر ارتباط دارد.

در این شهرها مراقب جان خود باشید!

آکاپولکو، مکزیک

جمعیت: ۷۷۹.۵۶۶

نرخ قتل: ۱۱۱ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر

آکاپولکو که زمانی یک شهر محبوب برای راه‌اندازی فیلم‌های هالیوودی به‌شمار می‌رفت، اکنون به دومین شهر خطرناک جهان تبدیل شده است. معمولاً خشونت گروهی در آکاپولکو منجر به آدم‌ربایی، اخاذی، قتل و سرقت خودرو می‌شود. در این شهر هر سال ۱۱۱ نفر از ۱۰۰ هزار نفر کشته می‌شوند. گردشگری این شهر به دلیل خشونت، به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است و متأسفانه گردشگران و ساکنان شهر نیز هدف این جنایات هستند. بنابراین قبل از سفر به آکاپولکو، تحقیق کنید، به‌صورت گروهی سفر کنید و در یک مکان امن مانند هتل‌های بین‌المللی اقامت کنید.

ناتال، برزیل

جمعیت: ۱.۳۵۳.۷۱۳

نرخ قتل: ۷۵ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر

ناتال مرکز جرایم فیزیکی در قاره آمریکای جنوبی محسوب می‌شود. اگرچه این شهر یک مقصد گردشگری بسیار محبوب است، اما سالانه بیش از ۷۵ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر کشته می‌شوند. به دلیل سطح بالای فقر و خشونت گروهی، جرم و جنایت برای ساکنان و بازدیدکنندگان ناتال بسیار رایج است و یکی از مرگبارترین شهرهای جهان محسوب می‌شود.

در این شهرها مراقب جان خود باشید!

پورت مورسبی پاپوآ، گینه نو

جمعیت: ۳۷۰.۶۲۷

نرخ قتل: ۶۹ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر

ناآرامی‌های سیاسی، پورت مورسبی را به یکی از ناامن‌ترین شهرهای جهان تبدیل کرده است. مردم محلی پیشنهاد می‌کنند که گردشگران، ساعات روز را برای سفر خود انتخاب کنند. علاوه بر قتل، میزان آدم‌ربایی نیز در این شهر بسیار زیاد است.

کیپ تاون، آفریقای جنوبی

جمعیت: ۴,۶۱۸,۳۵۵

نرخ قتل: ۶۴ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر

کیپ تاون، دومین شهر بزرگ آفریقای جنوبی محسوب می‌شود و جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد، اما متأسفانه یکی از خطرناک‌ترین کشورهای آفریقا به‌شمار می‌رود و به‌دلیل جرم و جنایت، ۶۴ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر، جان خود را از دست می‌دهند.

در این شهرها مراقب جان خود باشید!

سن پدرو سولا، هندوراس

جمعیت: ۸۰۱.۲۵۹

نرخ قتل: ۴۱ در هر ۱۰۰ هزار نفر

سن پدرو سولا زمانی پایتخت قتل جهان بود، اما خوشبختانه نرخ آدم‌کشی در این شهر، در طول سال‌های اخیر کاهش یافته است. باید توجه داشت که سن پدرو سولا همچنان یک مکان خطرناک برای گردشگران محسوب می‌شود. سرقت‌های کوچک نظیر رباییدن پول افراد از دستگاه خودپرداز در این شهر رایج است و مردم محلی پیشنهاد می‌کنند برای جلوگیری از آن، افراد از مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز خودداری و به‌جای آن به بانک مراجعه کنند.

ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی

جمعیت: ۵.۸۶۶.۵۵۰

نرخ قتل: ۳۸ در هر ۱۰۰ هزار نفر

ژوهانسبورگ یک شهر بسیار بزرگ است و افراد با توجه به محل سکونت خود، سطوح مختلفی از خشونت را تجربه می‌کنند. بنابراین توصیه می‌شود در این شهر زیبای آفریقای جنوبی از نمایش پول خود خودداری کنید. شما باید در ژوهانسبورگ، گوشی هوشمند خود را در جیب، دوربین را در کیف و جواهرات و لوازم گران‌قیمت را در منزل، نگه دارید. مسافران باید هنگام قدم زدن در این شهر، مراقب باشند و موارد ایمنی را رعایت کنند.

در این شهرها مراقب جان خود باشید!

چگونه با خیال راحت به مرگبارترین شهرهای جهان سفر کنیم؟

اگر شهری که قصد بازدید از آن را دارید، در این لیست وجود دارد یا خیر، به هر حال توصیه می‌شود قبل از سفر، تحقیقات خود را انجام دهید، زیرا اغلب اوقات، خشونت فقط در نقاط خاصی از شهرها اتفاق می‌افتد. اقدامات احتیاطی را رعایت کنید، سفرهای شبانه را به شهرهای خطرناک محدود کنید و به یاد داشته باشید که صرف نظر از شهری که به آن سفر می‌کنید، در مکان‌های ناشناخته همیشه نوعی خطر وجود دارد. بنابراین مهم‌ترین کار این است که قبل از سفر تحقیق کنید و موارد ایمنی را رعایت کنید.

کد خبر 639530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.