صادرات ۳۵۰ میلیون دلاری اصفهان در سال جاری/توزیع گسترده کالاهای اساسی در سطح استان

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای سال تاکنون بر اساس تخصیص سازمان، ۱,۸۷۲ تن گوشت گوساله منجمد، ۳۴۵ تن گوشت گوسفند منجمد، ۶,۲۰۶ تن گوشت مرغ منجمد، ۱۴۰,۶۹۷ شانه تخم مرغ، حدود ۲۳ هزار تن شکر و ۱۳ هزار تن برنج توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدعلی کاظمی، امروز _دوشنبه هفدهم بهمن ماه_ در نشست خبری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار کرد: علی رغم مشکلات موجود، صادرات استان مناسب است که مقدار آن از ابتدای سال جاری تاکنون به حدود ۳۰۰ هزار تن با ارزش ۳۵۰ میلیون دلار می‌رسد.

وی افزود: در خصوص تنظیم بازار، از ابتدای سال تاکنون بر اساس تخصیص سازمان، ۱,۸۷۲ تن گوشت گوساله منجمد، ۳۴۵ تن گوشت گوسفند منجمد، ۶,۲۰۶ تن گوشت مرغ منجمد، ۱۴۰,۶۹۷ شانه تخم مرغ، حدود ۲۳ هزار تن شکر و ۱۳ هزار تن برنج توزیع شده است. اکنون هم برنج و گوشت منجمد در حال توزیع است.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در خصوص بازرسی و نظارت بر محصولات کشاورزی، با هماهنگی اداره کل تعزیرات و بسیج و بازرسی اصناف، جمع کل بازرسی در حوزه موارد غذایی، به ۱۱,۴۶۹ عدد می‌رسد که از این مقدار ۱,۴۹۷ مورد پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است. ارزش ریالی این پرونده‌ها حدود دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

کاظمی اضافه کرد: دبیرخانه کمیته آرد و نان نیز به سازمان جهاد کشاورزی ارجاع شده که مهم‌ترین اقدام آن هوشمندسازی یارانه نان است. تمام نانواها ملزم به نصب کارتخوان شده‌اند و بر کار آنها نظارت صورت می‌گیرد.

وی افزود: در حوزه صنایع کشاورزی، یکی از مباحث مهم جلوگیری از خام فروشی و حرکت به سمت صنایع تبدیل و تکمیلی است. در سال ۱۴۰۱ تا روز گذشته ۵۹ جواز تأسیس صنایع غذایی تبدیلی-تکمیلی صادر شده که که حدود ۱,۶۰۰ شغل ایجاد کرده است.

کد خبر 639345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.