ایده‌های کارکنان شهرداری در سامانه نظام پیشنهادات ثبت می‌شود

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با بیان اینکه ایده‌های کارکنان شهرداری در سامانه نظام پیشنهادات ثبت می‌شود، گفت: ایده‌های خوب و خلاقانه کارکنان، فرایندها را بهبود می‌بخشد، هزینه‌ها را به نفع شهر کاهش می‌دهد و در زمان صرفه‌جویی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی نصوحی امروز _دوشنبه هفدهم بهمن_ در نشست هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی دبیران کمیته‌های نظام پیشنهادات شهرداری اصفهان با بیان اینکه کارکنان سازمان شهرداری می‌توانند سالانه هفت پیشنهاد و ایده در سامانه نظام پیشنهادات شهرداری اصفهان به آدرس(knowledge.isfahan.ir ) ثبت کنند، اظهار کرد: این ایده‌ها، فرایندها را بهبود می‌بخشد، هزینه‌ها را به نفع شهر کاهش می‌دهد، در زمان صرفه‌جویی می‌کند، تعلق سازمانی کارکنان را نشان می‌دهد و آنها را به عنوان یک کارمند خلاق معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه نظام مدیریت مشارکتی شهرداری را نمی‌توان تنها با پیشنهادات و ایده‌ها مورد سنجش قرار داد، ادامه داد: در این راستا دو رویکرد کلان بهبودی با عنوان بهبودهای جزئی یا بهبودهای مستمر و بهبود جهشی وجود دارد مانند باز مهندسی فرآیندها که روش‌های خاص خود را دارد و به طور مثال با یک تکنولوژی جدید به طور کل فرایند مدل‌های کسب و کار تغییر می‌کند.

دبیر شورای عالی نظام پیشنهادات شهرداری اصفهان تصریح کرد: در حقیقت هدف اصلی در این نظام حذف موازی‌کاری‌ها، رفت و آمدهای اضافی و تسهیل گردش کار به روش‌های ساده‌تر است.

نصوحی با بیان اینکه شهرداری اصفهان در سطح شهرداری‌های کشور همیشه نوآوری‌هایی را در عملکرد خود داشته است، افزود: به طور مثال، ساختار مدیریت بهینه سازی و نگهداری و تعمیرات که برای نخستین‌بار و از جنس ایجازی بود که در شهرداری‌های دیگر وجود نداشت پس در این گونه موارد، بهبودها می‌تواند از جنس ایجازی باشد.

وی با تاکید بر اینکه نباید، نظام مدیریت مشارکتی در شهرداری اصفهان را به نظام پیشنهادات منتقل کنیم، خاطرنشان کرد: نظام پیشنهادات یکی از این ابزارها است و یکی از ساختار یافته ترین نظام‌ها برای یک برنامه‌ریزی در شهرداری اصفهان محسوب می‌شود که مجموعه‌های مختلفی از کارکنان در آن برای خلق ایده‌ها و در راستای اجرایی شدن آن‌ها درگیر می‌شوند.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان، گفت: شهرداری اصفهان به دنبال دست‌یابی به یک پیام‌رسان داخلی و سازمانی است که بتواند دسترسی‌های ویژه‌ای را ایجاد کند، البته بعضی سازمان‌ها مجهز به این نوع پیام‌رسان هستند و مناقصه آن نیز انجام شده است، لذا امیدواریم در آینده‌ای نزدیک تهیه شود.

کد خبر 639318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.