ضرورت کمک‌رسانی به مجروحان حوادث توسط رانندگان در تصادفات

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: رانندگان وسایل نقلیه‌ای که به هر ترتیب تصادف کرده‌اند، در صورت وقوع جرح، موظف هستند کمک‌های لازم را به مجروحان حادثه کرده و در اعزام آن‌ها به بیمارستان، مساعدت کند.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: راننده هر وسیله نقلیه‌ای که مرتکب تصادف منجر به جرح یا فوت شده، موظف است بلافاصله وسیله نقلیه خود را در محل وقوع تصادف متوقف سازد و تا زمانی که تشریفات مربوط به رسیدگی، توسط کارشناسان تصادف راهنمایی و رانندگی خاتمه نیافته است از تغییر وضع خودرو یا صحنه تصادف خودداری کند.

وی ادامه داد: هرگاه تصادف تنها منجر به خسارت مالی شود، به نحوی که امکان حرکت از وسیله نقلیه سلب نشده باشد، راننده موظف است وسیله نقلیه را در نزدیک‌ترین محلی که موجب سد معبر نمی‌شود، برای رسیدگی و معاینه، متوقف کند، مگر اینکه در مورد خسارت از طرف بیمه مقرراتی وضع و اعلام شده باشد که در این صورت، توقف در محل به شرط انجام مقررات بیمه، از طرف رانندگان اجباری نخواهد بود.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: علاوه بر این، رانندگان وسایل نقلیه‌ای که به هر ترتیب تصادف کرده‌اند، در صورت وقوع جرح، موظف هستند کمک‌های لازم را به مجروحان حادثه کرده و در اعزام آن‌ها به بیمارستان، مساعدت کند.

وی اضافه کرد: در مورد تصادفات منجر به جرح، هرگاه مصدوم احتیاج به کمک فوری داشته باشد و راننده با وجود امکان رساندن مصدوم به مراکز درمانی یا استمداد از مأموران انتظامی، از این کار خودداری کند یا به منظور فرار از تعقیب، محل حادثه را ترک و مصدوم را رها کند، مقررات تشدید مجازات درباره او اعمال می‌شود.

کد خبر 639063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.