اسکان ۱۲۵۰۰۰ زلزله‌زده با برپایی ۹۵ اردوگاه و توزیع چادرهای امدادی

رئیس جمعیت هلال‌ احمر از برپایی ۹۵ اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق آسیب‌دیده از زلزله خوی خبر داد و گفت: ۱۲۵ هزار زلزله‌زده اسکان داده شده‌اند.

به گزارش ایمنا، پیرحسین کولیوند در تشریح آخرین اقدامات انجام شده در خوی، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر برای اسکان اضطراری زلزله‌زدگان خوی تاکنون ۹۵ اردوگاه در مدارس و نقاط ایمن دایر کرده و ۱۲۵ هزار زلزله‌زده را با توزیع چادرها و اردوگاه‌ها، اسکان داده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۱۰۰ امدادگر در شهرستان خوی، در حال فعالیت هستند، عنوان کرد: با توجه به برودت هوا و مشکلات زلزله‌زدگان، تاکنون ۴۰ هزار و ۱۵۰ دستگاه چادر توزیع و برپا شده، ۱۲۰ هزار بسته غذایی، ۱۶۰ هزار و ۶۰۰ تخته پتو، ۴۷ هزار و ۴۵۰ تخته موکت و ۹۸۷۰ وسیله گرمایشی نیز توزیع شده است و همچنان عملیات امدادرسانی در خوی ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، روز _شنبه هشتم بهمن‌ماه_ در ساعت ۲۱:۴۴ زمین لرزه ۵.۹ ریشتری در عمق ۷ کیلومتر در شهرستان خوی به وقوع پیوست که ۲ نقطه شهری و ۷۲ روستا را تحت تأثیر قرار داد و منازل بسیاری از مردم شهرستان خوی دچار آسیب ۲۰ تا ۸۰ درصدی شد. این زلزله تاکنون ۹۸ پس‌لرزه بالای ۲.۵ ریشتر داشته است.

منبع: تسنیم

کد خبر 638811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.