سامانه بارشی از دوشنبه وارد کشور می‌شود

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور از دوشنبه _هفدهم بهمن‌ماه_ خبر داد و اعلام کرد: امروز در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و فقط در جنوب شرق کشور وزش باد قابل توجهی پیش بینی می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، براساس اعلام هواشناسی امروز _شنبه پانزدهم بهمن‌ماه_ خلیج فارس مواج خواهد بود. همچنین بعدازظهر با گذر موج تراز میانی جو، بارش‌هایی پراکنده در مناطق مرزی آذربایجان غربی، کردستان، خراسان رضوی و جنوبی انتظار می‌رود.

با استمرار این وضعیت، فردا _یکشنبه شانزدهم بهمن‌ماه_ در آذربایجان شرقی، کرمانشاه، زنجان و ارتفاعات البرز بارش باران و برف پیش بینی می‌شود.

دوشنبه _هفدهم بهمن‌ماه_ به تدریج با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در مناطق جنوب غربی و نواحی مرزی شمال غربی بارش باران و برف آغاز می‌شود. سه شنبه _هجدهم بهمن‌ماه_ با گستردگی فعالیت این سامانه، کل نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز، تهران، شمال فارس و کرمان تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی، از بعدازظهر سه شنبه _هجدهم بهمن‌ماه_، شرق اردبیل، گیلان و غرب مازندران بارش باران را خواهیم داشت؛ همچنین در نوار جنوبی کشور در برخی مناطق گرمسیر رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود.

طبق این گزارش بر روی مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف و شدت بارش‌ها در غرب آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه پیش بینی می‌شود.

چهارشنبه _نوزدهم بهمن‌ماه_ با تدوام سامانه در نوار غربی و دامنه‌های جنوبی وزش باد همراه با کاهش دما و بارش باران و برف تداوم خواهد داشت؛ با نفوذ جریان‌های شمالی به سواحل دریای خزر بارندگی با کاهش دما در شرق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و رضوی در ارتفاعات البرز تشدید می‌شود.

پنجشنبه _بیستم بهمن‌ماه_ در شمال غرب کشور، بارش پراکنده در سواحل شمال خراسان شمالی و رضوی بارش با شدت کمتری تداوم خواهد داشت و از اواخر همین روز این سامانه بارشی از شمال شرق کشور خارج خواهد شد.

افزایش نسبی دما در نیمه شمالی از روزهای یکشنبه تا سه شنبه و کاهش نسبی دما در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه پیش بینی می‌شود. همچنین از بعد از ظهر سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر و خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود.

کد خبر 638765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.