۶۰ اردوگاه اسکان اضطراری در خوی دایر شد

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: پس از وقوع زمین‌لرزه در خوی، اسکان اضطراری از ساعات اولیه آغاز شد. هم‌اکنون ۶۰ اردوگاه ایجاد شده و ۹۸ هزار نفر اسکان داده شده‌اند.

به گزارش ایمنا، پیرحسین کولیوند اظهار کرد: از استاندار جهادی و عملیاتی آذربایجان غربی تشکر می‌کنم که به‌درستی مدیریت کرده و تصمیمات درستی گرفته شده است. پس از وقوع زلزله، در کمتر از پنج ساعت، جست‌وجو و نجات در ۷۲ روستا به پایان رسید.

وی با بیان اینکه برخی از افراد از نگرانی پس‌لرزه‌ها در کمپ‌ها و چادرها اسکان یافته‌اند، اظهار کرد: هم‌اکنون ۶۰ اردوگاه ایجاد شده و ۹۸ هزار نفر اسکان داده شده‌اند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: پس‌لرزه‌ها باعث اضطراب مردم شده و تا پایداری شرایط در خدمت مردم هستیم و هرچه در توان داریم انجام خواهیم داد. در حال حاضر، تقریبا آنچه مردم نیاز داشته‌اند، مهیا شده است.

کولیوند در پاسخ به پرسشی درباره توزیع نامناسب اقلام امدادی در روزهای ابتدایی پس از وقوع زمین‌لرزه اظهار کرد: علت بعضی نواقص دخالت افراد غیرمسئول است. در کنار مردم تا پایداری شرایط هستیم و از صبوری مردم قدردانی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امدادگران ما بی‌مزد و بی‌منت با کار جهادی و با جان و دل کار می‌کنند، گفت: از همان دقیقه اول، رئیس‌جمهور دستور امدادرسانی کامل را صادر کردند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر در پاسخ به پرسشی در زمینه رد کمک‌های امدادی از سوی کشور ترکیه افزود: ترکیه به‌صورت رسمی هیچ پیشنهادی برای کمک به زلزله‌زدگان شهرستان خوی نداشته است.

کولیوند با بیان اینکه کمک‌های مردمی روسیه در حال ارسال به ایران است، افزود: بدخواهان نظام به‌دنبال این مطالب هستند تا فضا را ملتهب کنند و از این فرصت نیز برای عناد با ملت ایران استفاده می‌کنند.

منبع: مهر
کد خبر 638536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.