توجه به جایگاه آموزش عام راهکار تقویت علم و فناوری است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تقویت جایگاه آموزش عام و نهاد آموزش و پرورش به صورت خاص راهکار اصلی رسیدن به رویکرد درون‌زا در حوزه علم و فناوری است. امروز تلاش دولت مردمی معطوف بر ارتقای جایگاه معلم و آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار ایمنا محمدرضا ابراهیمی امروز _پنجشنبه سیزدهم بهمن_ در همایش توان‌افزایی معلمان جدیدالاستخدام در راستای مهارت‌های شغلی و حرفه‌ای که ویژه نومعلمان شهرستان نجف‌آباد برگزار شده بود، ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر و چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در آموزه‌های اسلام اهمیت علم و علم‌آموزی بسیار زیاد است و مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حکومت اسلامی نیز باید مسئله علم‌آموزی جزو اولویت‌ها باشد، افزود: از دهه دوم انقلاب، اولویت‌ها تغییر کرد و فرهنگ جای خود را به اقتصاد داد؛ آن هم اقتصادی که درون‌زا نبود و با رویکرد سکولار خود کشور را دچار مشکلات عدیده‌ای کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: انقلاب اسلامی در زمینه‌هایی همچون فناوری نانو، فناوری لیزر، سلول‌های بنیادی و انرژی هسته‌ای که رویکرد درون‌زا داشته به دستاوردهای بزرگی رسیده است، اما در زمینه‌هایی که دولت‌ها چشم به دست دیگران دوخته‌اند، مشکلات مختلفی پدید آمده است.

وی تقویت جایگاه آموزش عام و نهاد آموزش و پرورش به صورت خاص را راهکار اصلی رسیدن به رویکرد درون‌زا در حوزه‌ی علم و فناوری دانست و تصریح کرد: امروز تلاش دولت مردمی آیت الله رئیسی معطوف بر ارتقای جایگاه معلم و آموزش و پرورش است.

ابراهیمی گفت: بر مبنای سند تحول بنیادین که در سال ۱۳۹۰ رونمایی شد و سندی درون‌زا و مبتنی بر فرهنگ ایرانی و اسلامی ما است، قرار بود دانش‌آموزان به‌صورت چندساحتی تربیت شوند، اما سند دیگری که مخالف فرهنگ ما و بر مبنای فرهنگ غرب بود جایگزین آن شد و در نتیجه پس از ۱۱ سال به جایی رسیدیم که نمی‌توانیم به خودمان نمره قبولی دهیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز دو تعریف از جمهوری اسلامی در حال معرفی شدن است؛ یکی جمهوری اسلامی فضای مجازی و رسانه‌های بیگانه و دیگری جمهوری اسلامی عالم واقع است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: جمهوری اسلامی در عالم واقع حکومتی برگرفته از رأی مردم و مستقل است که در منطقه و جهان حرف برای گفتن دارد و در علوم مختلف به پیشرفت‌های قابل توجهی رسیده است، اما در جمهوری اسلامی ساخته رسانه‌های غربی، تمام مشکلات و بدی‌ها در این کشور جمع شده و اوضاع همواره نابسامان است.

وی اظهار کرد: یکی از دلایل چنین هجمه‌هایی این است که معلمان در کنار دیگر نهادهای فرهنگی به سمت کسب آگاهی حرکت نکرده‌ایم و خودمان را نیز مسئول انتقال مفاهیم به دیگران ندانسته‌ایم، لذا برای تحقق و پیشرفت درون‌زا باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.

کد خبر 638410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.