عزم راسخ شورای شهر اصفهان برای مبارزه با فساد/ زدودن زنگار محرومیت از بافت فرسوده بندرعباس

پر بازدیدترین اخبار پارلمان شهری خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لزوم مقابله با ترافیک غیرقابل تحمل شهر برای مردم، عزم راسخ شورای شهر برای مبارزه با فساد، ارتقای شاخص‌های زیست‌پذیری محلات با تقویت مشارکت مردمی، لزوم مساعدت شهرداری تهران به شهرستان زلزله‌زده خوی، کلافگی همدانی‌ها از معضل ترافیک، زدوده شدن زنگار محرومیت از بافت فرسوده بندرعباس، آموزش فناوری‌های نوین ساختمان‌سازی در اراک و راه‌اندازی سامانه «شیراز مدد» را در بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

لزوم مقابله با ترافیک غیرقابل تحمل شهر برای مردم

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در نقاط مرکزی شهر با مشکل پارکینگ روبه‌رو هستیم و همین کمبود معضلات ترافیکی را دوچندان کرده است.

وی با تأکید بر افزایش تعداد پارکینگ‌ها در سطح شهر افزود: در حوزه حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه در بخش اتوبوسرانی به دلیل مشکلات فراوان همچون کمبود اعتبارات و نبود اتوبوس هنوز نتوانسته‌ایم زیرساخت‌ها را فراهم کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این‌که ترافیک شهر برای مردم غیرقابل تحمل است، تصریح کرد: جریان‌سازی انتظامی و فرهنگ شهروندی به‌عنوان زیرساخت نخست شکل نگرفته است که در این راستا باید جلسات هماهنگی و گفت‌وگو از سوی شهرداری و نیروی انتظامی برگزار شود.

وی فراهم شدن زیرساخت‌ها در این حوزه را مهم دانست و گفت: صرف مصوب کردن یک لایحه و گذاشتن آن در کارتابل مسئولان مشکلی را رفع نمی‌کند، لذا باید برای رفع مشکل ترافیکی اقدام اساسی انجام شود.

عزم راسخ شورای شهر اصفهان برای مبارزه با فساد

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این‌که یکی از راهبردهای شورای اسلامی شهر به شهرداری، مبارزه با فساد است، اظهار کرد: مدیریت شهری بعضی از منابع درآمدی شهرداری را مذموم می‌داند که کمیسیون ماده ۱۰۰ یکی از آن‌ها است، زیرا مبتنی بر تخلفات ساختمانی است و به شهر آسیب می‌زند.

وی با تأکید بر این‌که «شفافیت» مهم‌ترین راه مبارزه با بحث فساد در عرصه شهرداری‌ها است، افزود: بر این اساس مجموعه مدیریت شهری در دوره ششم عزم خود را بر تحقق شفافیت جزم کرده است و می‌توان ادعا کرد که امروز بخش زیادی از این دلال‌بازی‌ها در سطح شهرداری اصفهان برچیده شده و سامانه‌های برخط از دلایل تحقق این امر است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: شهروندان را برای رصد و پیگیری فساد به کمک طلبیده‌ایم که در این راستا سامانه‌ای تحت عنوان سوت‌زنی راه‌اندازی شده است و شهروندان می‌توانند بدون درج نام و شماره تلفن خود، گزارش فساد دهند.

قربانی تأکید کرد: می‌توان سرمایه‌های اجتماعی خود را با این اقدامات افزایش دهیم، لذا بر انجام مبارزه با فساد مصمم هستیم.

ارتقای شاخص‌های زیست‌پذیری محلات با تقویت مشارکت مردمی

مهدی ناصحی، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این‌که حوزه‌های اجتماعی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری در خط مقدم ارتباط مردمی مدیریت شهری هستند، اظهار کرد: ساماندهی نحوه ارتباطات میان مدیریت شهری در راستای تحقق سیاست‌ها و تعاملات با مردم، برعهده حوزه اجتماعی است و با بهره‌گیری از توان تخصصی و انگیزه‌های کارکنان این حوزه، می‌توان سیاست‌های مدنظر را اجرایی کرد.

وی با بیان این‌که حوزه اجتماعی را پیشانی مدیریت شهری و حوزه‌ای حساس می‌دانیم، گفت: درصدد هستیم مشارکت مردمی برای ارتقای شاخص‌های زیست‌پذیری در محلات را افزایش دهیم و بر همین اساس، تمام عناصر تأثیرگذار در محلات را به عضویت شوراهای اجتماعی محلات درآوردیم.

لزوم مساعدت شهرداری تهران به شهرستان زلزله‌زده خوی

سوده نجفی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن عرض تسلیت بابت جان باختن تعدادی از هم‌وطنان در حادثه زمین‌لرزه خوی، اشاره کرد: بارش برف و باران و برودت هوا شرایط موجود را برای هموطنان دشوارتر کرده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تأکید بر خسارت‌های زیاد واردشده با وجود ادامه داشتن پس‌لرزه‌ها، تصریح کرد: از شهردار تهران درخواست می‌کنم در راستای مسئولیت اجتماعی، مساعدت‌های لازم را برای حمایت از هموطنان زلزله‌زده خوی داشته باشد.

کلافگی همدانی‌ها از معضل ترافیک

حمید بادامی‌نجات، عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به وضعیت ترافیکی شهر، ادامه داد: با وجود دوربین‌ها در سطح شهر وضعیت ترافیک هر روز نسبت به گذشته بدتر می‌شود. راهنمایی و رانندگی نقش فعالی در شهر ندارد در حالی که باید ترافیکی را هدایت کند.

وی با بیان این‌که ترافیک این شهر شهروندان را کلافه کرده است، اظهار کرد: در بروز این وضعیت تمام دستگاه‌ها، راهنمایی و رانندگی و شهرداری به نوعی مقصر هستن و نباید تقصیرها را گردن یکدیگر بیندازند.

زدوده شدن زنگار محرومیت از بافت فرسوده بندرعباس

اسماعیل رئیسی‌حسن‌لنگی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر بندرعباس، اظهار کرد: در صدد هستیم از ظرفیت حضور شخصیت‌های ملی برای کمک به رشد و تعالی این کلان‌شهر به‌ویژه زدودن چهره محرومیت از بافت فرسوده این شهر گام‌های مؤثری برداریم.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود: امیدواریم این هم‌آوایی سبب شود تا کسانی که از بیرون صحن شورا قصد مکدر کردن خاطر شهروندان بندرعباس را دارند و جدال‌های فنی و چالش‌های تخصصی را به دعوا تعبیر می‌کنند، با برپایی این اجلاس که همراهی و همدلی شورا با مجموعه شهرداری برای رفع مشکل دیرینه شهروندان را ببینند تا مسیر تعالی هرچه سریع‌تر برای رفاه بیشتر آن‌ها برداشته شود.

آموزش فناوری‌های نوین ساختمان‌سازی در اراک

علی‌اصغر غفاری، رئیس کمیسیون عمران، ترافیک، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به اثرات زیست‌محیطی مصالح مصرفی در ساختمان‌ها، اظهار کرد: دی‌ماه امسال با همکاری مدیریت شهری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اداره کل راه‌وشهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان، سمینارهایی در زمینه بتن‌های پرمقاومت و توانمند برگزار شد تا در طراحی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: در کارگروه معماری و شهرسازی، کمیسیون دوره‌های آموزشی برای ناظران و طراحان جهت آشنایی با فناوری‌ها و مصالح جدید پیش‌بینی شده است تا فناوری‌های نوین در ساخت‌وسازها رعایت و باعث کاهش هزینه‌های ساخت و افزایش دوام ساختمان‌ها شود.

رئیس کمیسیون عمران، ترافیک، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک با بیان این‌که استفاده از فناوری نوین در صنعت ساختمان به افزایش مقاومت سازه در عین کاهش هزینه‌ها کمک خواهد کرد، گفت: بسیاری از خطاها و بلاهای مهندسی نه به خاطر طراحی و استفاده از سیستم سازه‌ای نامناسب، بلکه به خاطر اجرای نادرست و تعمیر و نگهداری نامطلوب، رخ داده است.

غفاری ادامه داد: بی‌شک در آینده شاهد روش‌های جدید بیشتری برای ساخت سازه‌ها خواهیم بود تا مقاومت و ایمنی سازه‌ها افزایش یابد و توجیه اقتصادی بهتری داشته باشد.

راه‌اندازی سامانه «شیراز مدد»

محمدرضا هاجری، عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به این‌که شیراز به‌عنوان یک کلان‌شهر با ۶۴ محله بافت فرسوده و وسعت زیادی بافت تاریخی هم‌چون تهران، مشهد، اصفهان و تبریز و یزد نیاز به سازمانی قوی، مستقل و پر تحرک دارد تا بتواند همچون دیگر سازمان‌ها در شهر و کشور بدرخشد، اظهار کرد: تجزیه یک سازمان به تکه‌های کوچک و محدود کردن آن به اداره‌ای کوچک با چند نیرو و در چند اتاق نمی‌تواند مشکل‌گشای بافت‌های فرسوده و تاریخی شهر باشد.

وی ادامه داد: سامانه «شیراز مدد» با همکاری مشترک سازمان پسماند شهرداری و مجمع خیرین فارس راه‌اندازی شده است که این سامانه در کشور بی‌بدیل است.

هاجری تصریح کرد: جمع‌آوری و انتقال وسایل غیرضروری منزل و انتقال آن‌ها به نیازمندان از طریق این سامانه می‌تواند الگوی خوبی برای سایر کلان‌شهرها باشد، لذا از تمام کسانی که در طراحی، ساماندهی و راه اندازی شیراز مدد کمک کردند، قدردانی می‌کنم.

هاجری افزود: در راستای کمک و حمایت از نواحی آموزش و پرورش شیراز و تأمین بخشی از منابع مالی سرایداران مدارس، هزینه‌های آب، برق، گاز و تلفن و تعمیرات جزئی می‌توان با کمک شورا و شهرداری بر مبنای تفاهم‌نامه امضا شده، حیاط مدارس همچون ژاپن شب‌ها تبدیل به پارکینگ خودروهای محلی شود و مدارس تعدادی از کلاس‌های خود را با شروط خاص به آموزشگاه‌های فرهنگی – هنری و باشگاه‌های ورزشی اجاره دهند. با این کار آموزشگاه‌ها و باشگاه‌ها حفظ و بخشی از هزینه‌های مدارس تأمین می‌شود.

کد خبر 638391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.