اقدام مشترک شهرهای سمنان و شاهرود برای اجرایی شدن طرح‌های فرا استانی

شهردار شاهرود گفت: پیشنهاد می‌شود کمیته اقدام مشترک میان دو شورای شهر سمنان و شاهرود جهت پیگیری فرا استانی به منظور اجرایی شدن طرح‌هایی که متوقف شده است، تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن احمدی در نشست صمیمی شوراهای اسلامی شهرهای سمنان و شاهرود، از اینکه شورای شهر سمنان توانسته است به عنوان نماینده ایران در اتحادیه بین‌المللی شهرهای راه ابریشم در رقابت با شهرهای گردشگری ایران به دست آورد تحسین و اظهار کرد: شورای شهر سمنان کل استان را در این نمایندگی لحاظ کرده است که جای تقدیر دارد؛ پیشنهاد می‌شود کمیته اقدام مشترک میان دو شورای شهر سمنان و شاهرود جهت پیگیری فرا استانی به منظور اجرایی شدن طرح‌هایی که متوقف شده است، تشکیل شود.

وی افزود: از اینکه شورای شهر سمنان طرحی نو ارائه داد و طلسم جدایی را شکست تشکر می‌کنیم، همانطور که سمنان دارای ظرفیت‌های تاریخی و میراث فراوان است و جاذبه‌های طبیعی بالقوه‌ای دارد، شهر شاهرود نیز در جاذبه‌های طبیعی، عرفانی، فرهنگی و هنری ظرفیت‌هایی دارد که برای اعضای شورای شهر سمنان که ظرفیت کل استان را در اتحادیه راه ابریشم در نظر گرفته‌اند، ناشناخته نیست و اطلاعات کافی از آن دارند.

شهردار شاهرود خاطرنشان کرد: بسیاری از طرح‌هایی که در استان‌های دیگر به راحتی عملیاتی می‌شود، در شهرهای استان سمنان با قوانینی روبه‌رو می‌شود که برای بر طرف کردن آن باید مدت‌ها تلاش کرد؛ این موضوع بر پیشرفت استان نیز تأثیر گذاشته است.

شهردار شاهرود تصریح کرد: شهرهای استان در هیچ بازه زمانی از حجم فراوان تردد زائران در استان سمنان بهره نبرده است، یکی از دلایل آن نا امیدی و واهمه‌ای است که در سرمایه‌گذاران به دلیل موانع قانونی و حمایت نکردن به وجود می‌آید. امروز در مسیر استان سمنان، مجتمع گردشگری رفاهی که در شأن این مسیر باشد وجود ندارد و نتیجه آن تصادفات متعدد است، با این روش و نگاه در استان، اهداف این مسیر و عنوان جهانی راه ابریشم به نتیجه نخواهد رسید.

احمدی گفت: امروز ما به عنوان مدیریت شهری بر ارتقای جاذبه‌های چشم‌نواز شهری با عنوان «شاهرود شهر» زندگی تاکید داریم، در ابتدا شهر باید برای خود شهروندان زیباتر باشد.

وی افزود: در جذب گردشگر در استان با تعداد کم هتل‌ها روبه‌رو هستیم و امروز بوم‌گردی‌ها به کمک ما می‌آید، اما نیاز به زیرساخت‌های بیشتری برای جذب مسافران و گردشگران داخلی داریم.

کد خبر 638359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.