حمل‌ونقل برای قشر کم‌درآمد سیاتل رایگان شد

مدیران سیاتل ایالات متحده آمریکا، ادعا کرده‌اند که به‌زودی ساکنان خانه‌های عمومی را از حمل‌ونقل رایگان به وسیله خودروهای شهری برخوردار خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ساکنان خانه‌های عمومی سیاتل را افرادی کم‌درآمد تشکیل می‌دهد که می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای بسیار معقول به زندگی در آن‌ها بپردازند. مدیران شهر مدعی شده‌اند که به‌زودی کارت‌هایی اعتباری را در اختیار بیش از ۱۰ هزار نفر از این افراد قرار خواهند داد تا با استفاده از آن‌ها به طور رایگان از وسایل نقلیه عمومی بهره بگیرند. البته این استراتژی تنها تا سال ۲۰۲۶ ادامه خواهد داشت و پس از آن، دولت برای اقدامات و حمایت‌های جدید از نو تصمیم‌گیری خواهد کرد.

در طرح رایگان‌سازی تردد از طریق وسایل نقلیه عمومی، افراد ۱۹ سال و بالاتر که نام آن‌ها در لیست ساکنان خانه‌های عمومی شهر قرار دارد، بهره‌مند می‌شوند چراکه بر اساس تحقیقات انجام شده، این افراد بیشترین نیاز را به عبور و مرور از طریق ناوگان عمومی برای انجام امور روزمره خود دارند.

البته پیش از این نیز طرح‌های دیگری برای رفت و آمد افراد زیر ۱۹ سال پیاده شده است که در کاهش هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل آن‌ها نقش مهمی ایفا کرده است یا حتی برای برخی از آن‌ها تردد کاملاً رایگان شده است.

حمل‌ونقل برای قشر کم‌درآمد سیاتل رایگان شد

مدیران سیاتل هدف خود از ارائه کارت‌های حمل‌ونقل رایگان به ساکنان خانه‌های عمومی را نه‌تنها حمایت مالی از این افراد معرفی کرده‌اند، بلکه این اقدام را برای ترویج تردد از طریق وسایل نقلیه و کاهش انتشار گازهای آلاینده بسیار اثربخش دانسته‌اند.

طرح آزمایشی رایگان‌سازی تردد از طریق وسایل نقلیه عمومی

طرح ارائه رایگان کارت‌های حمل‌ونقل عمومی به ساکنان به‌طور آزمایشی از سال ۲۰۱۹ آغاز شده است و بیش از دو هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است. پیامدهای مثبت این طرح به‌حدی زیاد بوده است که مدیران شهر را به برخورداری تمام ساکنان بالای ۱۸ سال از آن سوق داده است.

مدیران سیاتل امیدوار هستند که طرح جدید در کنار تمام مزایای خود به کاهش شکاف مالی میان شهروندان، دست‌کم در بخش حمل‌ونقل عمومی کمک کند و تسهیل زندگی افراد کم‌درآمد ساکن در خانه‌های عمومی را به دنبال داشته باشد.

کد خبر 638284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.