هوای اصفهان تا ۱۰ درجه سردتر می‌شود / سمیرم رکورددار بارش‌ها

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به تداوم فعالیت سامانه سرد بارشی تا شامگاه امروز گفت: کمینه دمای استان در ۲۴ ساعت آینده بین پنج تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: تحلیل نقشه‌های هواشناسی بیانگر خروج تدریجی سامانه بارش‌زا طی امروز از استان است، بر این اساس وضعیت جوی امروز در بیشتر مناطق نیمه‌ابری تا ابری و مه رقیق، گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید به‌ویژه در نیمه جنوبی و شرق استان و در بعضی مناطق بارش برف و باران به‌تدریج کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به خروج تدریجی سامانه بارش‌زا طی امروز از استان است، افزود: شهرستان سمیرم با ۵۱ میلی‌متر رکورددار بارش‌های در شبانه‌روز گذشته است و ارتفاع برف در این مدت در فریدونشهر به ۸۰ سانتی‌متر رسید.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره بیشترین بارندگی شهرستان‌های استان اصفهان تا صبح امروز گفت: در این مدت بیشترین بارش‌ها در شهرستان سمیرم با ۵۱ میلی‌متر، چادگان با ۴۸.۶ میلی‌متر، اسلام‌آباد موگویی از توابع فریدونشهر با ۳۸ میلی‌متر، خوانسار ۳۱.۴، داران و فریدونشهر با ۲۵، دهاقان ۲۳، گلپایگان ۱۸.۶، بوئین‌میاندشت ۱۴.۴، نجف‌آباد ۱۳، پادنای سمیرم ۱۲، چوپانان و زرین‌شهر ۱۱، نطنز و کاشان ۱۰ میلی‌متر، مبارکه و شهرضا ۹ میلی‌متر ثبت و گزارش شده است.

وی با بیان اینکه تا صبح امروز میانگین بارش باران در کلان‌شهر اصفهان به ۱۰ میلی‌متر رسیده است، اظهار کرد: بیشترین بارش برف نیز به ترتیب از فریدونشهر با ۸۰ سانتی‌متر، سمیرم ۷۲ سانتی‌متر، چادگان و داران ۶۰ سانتی‌متر و خوانسار با ۳۸ سانتی‌متر گزارش شده است.

آقایی با اشاره به اینکه کمینه دمای استان طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان بین پنج تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۱ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به یک درجه سلسیوس زیر صفر می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بوئین‌میاندشت با دمای ۱۳ درجه سلسیوس زیر صفر و خوروبیابانک با دمای ۱۶ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان در ساعت آینده پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 638152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.