سپاهان- گل‌گهر / جدال بزرگ در پاگشای هواداران!

حساس‌ترین دیدار هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال امروز در ورزشگاه نقش و با حضور هواداران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال، امروز _چهارشنبه، دوازدهم بهمن‌ماه_ از ساعت ۱۵ تیم‌های سپاهان و گل‌گهر در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر می‌روند.

هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های سپاهان و گل‌گهر

چهارشنبه، دوازدهم بهمن‌ماه، ساعت ۱۵:۰۰

ورزشگاه: نقش جهان

داور: سعاد وفاپیشه

آخرین رویارویی: گل‌گهر ۲- سپاهان ۲

پخش زنده: شبکه ورزش، شبکه اصفهان

حساس‌ترین بازی هفته با حضور هواداران

هرچند به لطف کج سلیقگی برنامه ریزان سازمان لیگ دیدار حساس سپاهان و گل‌گهر در روزی میان هفته برگزار می‌شود اما این دیدار آنقدر از لحاظ جدولی حساس است که توجهات را معطوف خود کند. سپاهان و گل‌گهر در حالی در حساس‌ترین دیدار هفته رو در روی هم قرار می‌گیرند که پس از ماه‌ها پای هواداران فوتبال به ورزشگاه‌ها باز خواهد شد و دوباره نقش جهان تماشاگران متعصب سپاهانی را پذیرایی خواهد کرد.

آخرین باری که سپاهان با حضور هوادارانش در نقش جهان پذیرای تیمی بود مربوط به هفته ششم و جدال با آلومینیوم است که آن دیدار با حضور حدود هشت هزار هوادار سپاهان با تساوی بدون گل به پایان رسید. آن دیدار در روز نوزدهم شهریورماه برگزار شد و چیزی حدود پنج ماه از آن بازی می‌گذرد.

جدال دو تیم سپاهان و گل‌گهر به عنوان نزدیک‌ترین تعقیب کنندگان پرسپولیس صدرنشین نقش ویژه‌ای در معادلات بالای جدول خواهد داشت. سپاهان که هفته گذشته با برد در زمین نساجی و به لطف پیروزی فولاد مقابل پرسپولیس به دو امتیازی صدر رسید حالا در خانه کار سخت‌تری دارد و برای ادامه تعقیب و گریز با پرسپولیس، باید تیم پرمهره امیر قلعه نویی را در نقش جهان از پیش رو بردارد.

سپاهان در بهترین فرم فصل

تیم فوتبال سپاهان پس از شکست عجیب هفته چهاردهم مقابل پیکان در چهار دیدار بعدی که در لیگ و جام حذفی برگزار کرد به چهار برد متوالی دست یافت. این بیشترین پیروزی متوالی سپاهان در این فصل لیگ برتر است و از این لحاظ شاگردان مورایس در بهترین فرم فصل خود قرار دارند.

سپاهان پس از شکست مقابل پیکان به ترتیب مقابل مس کرمان، سایپا (جام حذفی)، استقلال و نساجی به پیروزی دست یافت و به وضعیت خود در جدول رده بندی سر و سامان بخشید. شاگردان مورایس که پس از باخت هفته چهاردهم، فاصله‌ای پنج امتیازی با صدر پیدا کرده بودند، هفته گذشته به لطف پیروزی مقابل نساجی و شکست پرسپولیس مقابل فولاد، به دو امتیازی صدر جدول رسیدند و دوباره با امیدواری بالا در صدد پس گرفتن صدر جدول بر آمده‌اند.

سپاهانِ ۳۳ امتیازی برای ادامه تعقیب و گریز با پرسپولیس، محکوم به پیروزی در دیدار خانگی مقابل گل‌گهر است و در این راه قطعاً روی حضور و حمایت تماشاگرانش هم حساب باز کرده است. آنچه در چند دیدار اخیر از سپاهان تیمی مدعی ساخته است، علاوه بر پیروزی‌های متوالی، سبک و نوع بازی این تیم است که به وضوح نسبت به گذشته ارتقا پیدا کرده است و هواداران این تیم را نسبت به نتیجه گرفتن در این فصل امیدوار کرده است.

مورایس فردا برابر تیمی قرار می‌گیرد که در فصل جاری به عنوان اولین تیم موفق شد از سپاهان امتیاز بگیرد. بازی نیم فصل نخست دو تیم در هفته سوم در حالی با نتیجه تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید که در ابتدا شاگردان مورایس با دو گل پیش افتادند اما کامبک گل‌گهر موجب شد تنها یک امتیاز از آن بازی حاصل کار سپاهان باشد.

گل‌گهر در حالی امروز در نقش جهان مقابل سپاهان قرار می‌گیرد که اختلافی سه امتیازی با این تیم دارد. شاگردان قلعه نویی با ۳۰ امتیاز در رده سوم جدول حضور دارند و در صورت پیروزی با اختلاف سه گل می‌توانند جای سپاهان را در رتبه دوم بگیرند، که البته بعید به نظر می‌رسد.

در انتظار بازی پرگل بهترین خط حمله‌های لیگ

جدال سپاهان و گل‌گهر رویارویی بهترین خط حمله‌های لیگ است. دو تیم با ۲۴ گل در هفده هفته گذشته بهترین خط حمله‌های لیگ را در اختیار داشته‌اند و با توجه به اینکه دو تیم آمار دفاعی چندان جالبی هم به عنوان تیم‌های مدعی ندارند، می‌توان انتظار داشت که دیدار امروز نیز جذاب و پرگل از آب در بیاید.

گل‌گهر در دو بازی اخیر خود در لیگ چهار گل به ثمر رسانده و البته دریافت کرده است. این در حالی است که سپاهان نیز در دیدارهای خانگی این فصل خود آمار خوبی داشته است و در پنچ دیدار خانگی اخیر خود در لیگ و جام حذفی ۱۵ گل به ثمر رسانده است!

ترکیب احتمالی

سپاهان در حالی به مصاف گل‌گهر می‌رود که در این هفته ایگو کاتاتو، وینگر- مهاجم برزیلی و سیاوش یزدانی، مدافع وسط سابق استقلال را جذب کرده است. همچنین همه مصدومان این تیم نیز به مرز آمادگی رسیده‌اند و مورایس همه نفراتش را برای این دیدار مهم در اختیار دارد. در گل‌گهر نیز استنلی کی‌روش و علیرضا علیزاده که بازی قبل برابر مس رفسنجان را به دلیل محرومیت از دست داده بودند، برای بازی با سپاهان آماده‌اند و در دسترس امیر قلعه نویی قرار خواهند داشت.

ترکیب احتمالی سپاهان و گل‌گهر برای بازی امروز به شرح زیر است:

سپاهان: پیام نیازمند، نیلسون جونیور، محمد دانشگر، رامین رضائیان، میلاد زکی‌پور، مسعود ریگی، محمد کریمی، امید نورافکن، فرشاد احمدزاده، محمد علی‌نژاد و شهریار مغانلو

گل‌گهر: محسن فروزان، آرمین سهرابیان، مهران گلزاری، شایان مصلح، مهدی تیکدری، امین پورعلی، علیرضا علیزاده، محمد خدا بنده‌لو، رضا شکاری، مرتضی تبریزی و کی‌روش استنلی

کد خبر 638043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.