ثبت ۱۹۵ حریق و حادثه در اصفهان در هفته گذشته

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت با اشاره به آمار حریق و حوادث هفته گذشته گفت: از یکم تا هشتم بهمن، ۱۹۵ حریق، حادثه و خدمات ایمنی توسط نیروهای آتش‌نشانی در ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه با مدیریت ستاد فرماندهی امدادرسانی شد.

سرآتشیار فرهاد کاوه‌آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آمار حریق و حوادث هفته گذشته در اصفهان، اظهار کرد: از یکم تا هشتم بهمن، ۱۹۵ حریق، حادثه و خدمات ایمنی توسط نیروهای آتش‌نشانی در ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه با مدیریت ستاد فرماندهی امدادرسانی شد.

وی افزود: از مجموع آمار اعلام شده، ۷۲ مورد حریق، ۸۶ مورد حادثه و ۳۷ مورد خدمات ایمنی رخ داده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به انفجار از طریق گاز شهری و کپسول ال‌پی‌جی، تصریح کرد: پیک‌نیک، سیلندر ۱۱ کیلویی و منابع گازی ال‌پی‌جی در مصارف منازل، کارگاه‌ها و حمل گاز با تانکرها می‌تواند حادثه بیافریند.

وی با بیان اینکه بیشترین حریق از طریق پیک‌نیک صورت می‌گیرد، تصریح کرد: شهروندان باید بدانند پیک‌نیک در لحظات اولیه مانند سیلندرها انفجار ایجاد نمی‌کند و در صورتی که غیراستاندارد باشد منفجر می‌شود، البته در کمتر مواردی شاهد انفجار کپسول یا پیک‌نیک هستیم، زیرا بیشتر کپسول‌ها استاندارد است.

کاوه‌آهنگران گفت: در زمان رخداد حریق در پیک‌نیک و سیلندر می‌توان پتوی خیس را روی آن انداخت و حریق را خاموش کرد، همچنین اگر حریق وسیع‌تر بود، شیلنگ آب را به سمت کپسول گرفت و کپسول را خنک کرد یا با ریختن یک سطل آب به صورت یک‌باره روی سیلندر گاز، حریق خاموش می‌شود.

وی اضافه کرد: می‌توان پیک‌نیک را به محیط بیرون منتقل کرد و سپس اقدام به اطفای حریق کرد، توصیه می‌کنم در صورت رخداد حریق، شهروندان ابتدا با آتش‌نشانی تماس بگیرند، سپس اقدام به اطفای حریق کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: شهروندان اطمینان حاصل کنند که کپسول در لحظات اولیه و تا زمانی که بدنه آن قرمز و بسیار داغ نشود، منفجر نمی‌شود.

وی در خصوص بست شیلنگ گاز گفت: بست‌ها هزینه بسیار ناچیزی دارند، این در حالی است که شهروندان برای نگه داشتن شیلنگ گاز از سیم استفاده می‌کنند. سیم، باعث ایجاد بریدگی در شیلنگ و نشتی گاز می‌شود، از شهروندان می‌خواهم، از بست‌های استاندارد برای هر دو سر شیلنگ استفاده کنند.

کاوه‌آهنگران با بیان اینکه رعایت مواردی ایمنی برابر با نجات جان و مال شهروندان است، اضافه کرد: به شهروندان توصیه می‌کنم کپسول آتش‌نشانی در خودرو و منازل خود نگهداری کنند تا در صورت حریق از آن استفاده و از گسترش آتش جلوگیری کنند.

کد خبر 638021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.