سیگار کشیدن در دوران بارداری چه خطراتی به همراه دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد نوزادانی که مادرانشان در دوران بارداری سیگار مصرف می‌کنند، بیشتر از دیگران در معرض مرگ‌ومیر غیرمنتظره قرار دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که سالیانه تقریباً ۳۴۰۰ نوزاد در ایالات متحده به صورت ناگهانی و غیرمنتظره جان خود را از دست می‌دهند؛ این مرگ‌ومیرها معمولاً در سال اول تولد نوزادان رخ می‌دهد.

گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی دلایل مرگ‌ومیر ناگهانی و غیرمنتظره نوزادان در سال اول تولد مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، گروهی از نوزادانی که بین هفته‌های ۲۴ تا ۴۲ بارداری متولد شده بودند را مورد ارزیابی قرار دادند. محققان سوابق تولد و مرگ‌ومیر این نوزادان که در سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ ثبت شده بود را تجزیه و تحلیل کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد نوزادانی که مادرانشان در دوران بارداری سیگار مصرف می‌کردند، بیشتر از دیگر نوزادان در معرض مرگ‌ومیر ناگهانی و غیرمنتظره قرار داشتند. بنابراین رابطه مستقیمی بین سیگار کشیدن در دوران بارداری و مرگ‌ومیر نوزادان در سال اول تولد وجود دارد. نتایج مطالعاتی از این قبیل نشان می‌دهد که لازم است زنان باردار به منظور حفظ سلامت نوزادان خود سیگار کشیدن را ترک کنند.

کد خبر 637905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.