لوزه کودکان محل رشد ویروس کرونا است

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که لوزه‌ها می‌تواند مکانی براش رشد ویروس کرونا در میان کودکان باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، داده‌های ارائه شده نشان می‌دهد که کودکان در مقایسه با بزرگسالان کمتر تحت تاثیر ویروس کرونا قرار می‌گیرند؛ البته هنوز دلیل این اتفاق به صورت دقیق مشخص نشده است. گروهی از محققان دانشگاه سائوپائولو در برزیل به منظور بررسی احتمال بروز بیماری کووید -۱۹ در میان کودکان مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۴۸ کودک که شامل ۳۰ پسر و ۱۸ دختر می‌شدند را مورد ارزیابی قرار دادند.

میانگین سنی افراد شرکت‌کننده در مطالعه ۵.۹ سال بود، این افراد بین اکتبر ۲۰۲۰ و سپتامبر ۲۰۲۱ تحت عمل جراحی برداشتن لوزه قرار گرفته بودند. والدین کودکان شرکت‌کننده در مطالعه اعلام کردند که فرزندان آن‌ها به طور متوسط ۹.۲ ماه قبل از عمل جراحی تحت درمان آنتی‌بیوتیک قرار نگرفتند. تقریباً ۱۷ درصد از کودکان مورد ارزیابی چهل روز تا شش ماه قبل از جراحی در معرض ویروس کرونا قرار گرفته بودند.

ویروس کرونا در لوزه ۲۵ درصد از افرادی که تحت عمل جراحی لوزه قرار گرفتند، تشخیص داده شد؛ همه این افراد سابقه ابتلا به بیماری کووید -۱۹ را گزارش نکرده بودند بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که بیشتر کودکان مورد بررسی درگیر کرونای بدون علامت شده بودند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که لوزه‌ها می‌تواند مکانی برای رشد ویروس کرونا در میان کودکان باشد. ممکن است ویروس کرونا در لوزه کودکان رشد کند و تکثیر شود بنابراین این افراد درگیر کرونای بدون علامت می‌شوند و ناقل بیماری به شمار می‌روند.

نتایج این مطالعه در مجله medRxiv منتشر شده است.

کد خبر 637574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.