لزوم توجه به شرایط اقتصادی مردم در اعمال تعرفه‌های عوارض

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: افزایش تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری باید با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی مردم اعمال شود و در خصوص تعرفه عوارض، مقرر شد فقط بین صفر تا حداکثر ۲۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش ایمنا، عزیزاله سیفی امروز _دوشنبه دهم بهمن_ در نشست بودجه شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: در راستای درآمدهای بودجه شهرداری با توجه به بخشنامه‌های جدیدی که مجلس، دولت، شورای عالی استان‌ها و وزارت کشور ابلاغ کرده است، می‌توان تعرفه‌های شهرداری را از طریق دو ملاک مختلف اعمال کرد.

وی افزود: یکی از ملاک‌ها افزایش نرخ تعرفه‌های شهرداری بر اساس نرخ تورم مرکز آمار است و ملاک دیگر بخشنامه‌ای است که وزارت کشور بر اساس مصوبه هیئت دولت و در نهایت مجلس تصویب کرده است که بر اساس ارزش معاملاتی دارایی اعلام شده، افزایش می‌تواند صورت پذیرد اما با اجرای هر کدام از این موارد در یزد با افزایش چشمگیر و سنگین تعرفه مواجه می‌شویم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: اگر ارزش معاملاتی را ملاک قرار دهیم، چندین برابر افزایش تعرفه صورت می‌پذیرد، همچنین اگر بر اساس نرخ تورم مرکز آمار نیز تعرفه افزایش یابد، بازهم تعرفه شهرداری با نرخ بالا اعمال می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد افزود: در همین راستا و با توجه به تصمیماتی که در چندین جلسه فوق‌العاده کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد جهت کاهش فشار اقتصادی به مردم در شرایط موجود، با حضور معاونان، شهرداران مناطق، رؤسای سازمان‌ها برگزار شد، مقرر شد حداکثر افزایش عوارض در سال ۱۴۰۲ شهرداری یزد، بین صفر تا ۲۰ درصد اعمال شود.

وی گفت: در جلسات متعدد علاوه بر اینکه تصمیم گرفته شد عوارض، تنها بین صفر تا حداکثر ۲۰ درصد افزایش یابد، بهای خدمات نیز مقرر شد در برخی بخش‌ها که جنبه عام ندارد و مورد استفاده عموم مردم نیست، افزایش یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد تأکید کرد: ناگفته نماند برای تحقق بودجه پیش‌بینی شده سال ۱۴۰۲ باید سازمان‌های شهرداری نیز چاره‌ای بیندیشند و در راه برنامه‌ریزی برای درآمد پایدار، جذب سرمایه‌گذار، کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری و پیگیری افزایش درآمدهای دولتی گام بردارند.

کد خبر 637552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.