وزیر خارجه عربستان برای ازسرگیری مذاکرات تهران-ریاض به بغداد می‌رود

وزیر خارجه عراق از سفر قریب الوقوع وزیر خارجه عربستان به بغداد برای از سرگیری مذاکرات تهران و ریاض خبر داد.

به گزارش ایمنا، فواد حسین در گفت‌وگو با رسانه‌های سعودی اظهار کرد: فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان، به‌منظور انجام گفت‌وگو برای ازسرگیری مذاکرات میان تهران و ریاض به‌زودی به بغداد سفر خواهد کرد.

وی به تازگی در گفت‌وگو با العربیه نیز تاکید کرده بود که مسئله مذاکرات ایران و عربستان به خود دو کشور مربوط می‌شود.

پیش‌تر نخست‌وزیر عراق تصریح کرد: عراق از طریق روابط خوبی که با کشورهای هم‌جوار دارد به محل ملاقات طرف‌های مختلف و دارای اختلاف نظر تبدیل شده و این کشور تلاش کرده که روابط ایران و عربستان را به هم نزدیک کند.

محمد شیاع السودانی با تاکید بر اینکه ما معتقدیم که ثبات منطقه از طریق عبور از تنش محقق می‌شود، افزود: به تلاش‌های خود برای نزدیک کردن رویکردهای تهران و ریاض ادامه می‌دهیم. زیرا بر این باوریم که گفت‌وگو و دیدار تنها راه رسیدن به یک زمینه مشترک است تا از طریق این تفاهم‌ها به مرحله جدیدی از نشست‌ها و دیدارها در آینده برسیم.

وی اخیراً نیز در سفر به آلمان در گفت‌وگو با شبکه دویچه وله درباره روابط بغداد با کشورهای همسایه تاکید کرده بود: روابط متوازن عراق و همسایگان خود بر اساس اصل احترام متقابل، منافع مشترک و عدم مداخله در امور داخلی بهترین رویکرد برای ما به‌عنوان یک دولت است و مرجعیت حامی روند سیاسی عراق است.

نخست‌وزیر عراق به گفت‌وگوهای تهران و ریاض برای برقراری مجدد روابط اشاره کرد و گفت: نزدیک کردن نظرات بین ایران و کشورهای منطقه، ازجمله عربستان سعودی رویکردی است که دولت از آن پیروی کرده و آن را ادامه می‌دهد. زیرا به کاهش تنش در منطقه کمک می‌کند و این، در امنیت عراق و منطقه بازتاب خواهد داشت.

السودانی همچنین خاطرنشان کرد: پاسخ ایران و عربستان را دریافت کردیم و این تلاش را تا ازسرگیری نشست‌ها (بین ایران و عربستان) در بغداد در آینده نزدیک ادامه خواهیم داد.

منبع: ایسنا

کد خبر 637495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.