چرا سواد عملی جامعه کاهش یافته است؟

یک دکترای شیمی آلی گفت: در صورتی که شیمی به صورت عملی به دانش‌آموزان آموزش داده نشود، فارغ‌التحصیلان این رشته از دانش کافی برخوردار نمی‌شود و به موجب این مسئله زیرساخت‌های علمی کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

حمیدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به جایگاه علم شیمی در کشور و اقدامات لازم برای توسعه این دانش، اظهار کرد: در حال حاضر کشورهای مختلفی پیرامون توسعه علم شیمی سرمایه‌گذاری می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به کانادا اشاره کرد.

وی افزود: کانادا جزو کشورهایی است که با سرمایه‌گذاری در علم شیمی اقتصاد خود را متحول کرده است، علاوه بر آن مالزی نیز با سرمایه‌گذاری در علم شیمی به جایگاه مطلوبی در دنیا دست‌یافته است.

این دکترای شیمی آلی ادامه داد: در حال حاضر دنیا به‌دنبال این است که علم شیمی را در جامعه گسترش دهد؛ در ایران نیز این دانش باید به صورت عملی مورد توجه مردم قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: درواقع تا زمانی که علم شیمی به صورت تئوری در کشور تدریس شود، نتیجه مطلوبی به دنبال نخواهد داشت. متاسفانه در حال حاضر علم شیمی تنها به مباحث حفظی مربوط به کنکور محدود شده است.

یوسفی در رابطه با تبعات محدود شدن مباحث شیمی به کنکور گفت: در حال حاضر داوطلبان کنکور با حفظ مطالب مختلف تلاش می‌کنند رتبه مطلوبی کسب کنند و این مسئله باعث شده است که رتبه‌های برتر کشور نیز نتوانند مباحث شیمی را به خوبی درک کنند.

وی افزود: امروزه علم شیمی به صورت عملی آموزش داده نمی‌شود و دانش‌آموزان تنها با حفظ مطالبی ویژه وارد دانشگاه می‌شوند که به موجب این مسئله سواد عملی جامعه کاهش یافته است.

این دکترای شیمی آلی ادامه داد: در حال حاضر کشور نیازمند مجموعه‌های قدرتمند و شرکت‌های فعال در حوزه آموزش عملی علم شیمی است تا دانش‌آموزان را به این دانش علاقه‌مند کنند.

وی تاکید کرد: در صورتی که شیمی به صورت عملی به دانش‌آموزان آموزش داده نشود، فارغ‌التحصیلان این رشته از دانش کافی برخوردار نمی‌شود و به موجب این مسئله زیرساخت‌های علمی کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

یوسفی گفت: برای پیشرفت کشور باید شیمی را در جامع گسترش دهیم. در صورتی که شیمی تبدیل به قدرت اول جامعه شود، جایگاه کشور بسیار بهبود می‌یابد. علم شیمی باید مانند رباتیک از سنین پایین به دانش‌آموزان آموزش داده شود تا در نهایت باعث پیشرفت کشور شود.

کد خبر 637458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.