لزوم حرکت شیمی‌ کاربردی به سمت «استارتاپ‌ها»

یک دکترای شیمی گفت: برای دانشجویان رشته‌های شیمی محض و کاربردی باید مسائل مرتبط با استارتاپ، استخدام و حضور در کارخانه‌ها و صنایع به صورت متمرکز مورد توجه قرار گیرد.

حمیدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اقدامات لازم برای بهبود شرایط رشته‌های شیمی کاربردی و محض اظهار کرد: در این دو حوزه باید دروس عملی و فعالیت در آزمایشگاه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: امروزه در رشته‌های شیمی کاربردی و محض دروس عملی زیادی مشاهده نمی‌شود و باید در این دو حوزه مباحث استارتاپی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

این دکترای شیمی ادامه داد: درواقع برای دانشجویان رشته‌های شیمی محض و کاربردی باید مسائل مرتبط با استارتاپ، استخدام و حضور در کارخانه‌ها و صنایع به صورت متمرکز مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: علاوه بر این مسئله بهتر است دوره‌های کارآموزی با جدیت بیشتر ادامه پیدا کند و در دوره‌های عملی و آزمایشگاهی نیز تغییراتی ایجاد شود.

یوسفی درباره اقدامات انجام شده در حوزه دانشگاه گفت: تاکنون اقداماتی برای بهبود شرایط دانشجویان انجام شده است که یکی از آن‌ها ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت است.

وی تصریح کرد: ارتباط دانشگاه با صنعت اقدام مطلوبی است، اما باید به قدری توسعه پیدا کند که تمام دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف را پوشش دهد.

این دکترای شیمی افزود: مسائلی همچون شیمی کاربردی باید از دوران ابتدایی به دانش‌آموزان تدریس شود تا شناخت علاقه‌مندان نسبت به این دانش بیشتر شود و در دانشگاه به پژوهش و تحقیق بپردازند.

کد خبر 664276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.