جشن بزرگ کودکان انقلاب برگزار می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از برگزاری جشن بزرگ کودکان انقلاب در آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام محتبی صداقت ظهر امروز _ نهم بهمن‌ماه - در نشست خبری که به مناسبت ایام‌الله دهه فجر برگزار شد اظهار کرد: برنامه‌های دهه فجر با همکاری اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی در ۳۰ مدرسه استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش شده است از ظرفیت دانش‌آموزان در این برنامه‌ها استفاده شود، افزود: راویان انقلاب برای برنامه‌های ویژه مدارس در دهه فجر یزد دانش‌آموزان هستند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های دهه فجر را بوم‌گردی انقلاب معرفی و خاطرنشان کرد: اماکنی که در شهر یزد وجود دارد انقلاب اسلامی از آن شکل گرفته و قابل روایت است؛ لذا طرح بوم‌گردی انقلاب در این اماکن برگزار می‌شود.

صداقت با تاکید بر اینکه در حوزه دانش‌آموزی توجه به برنامه‌های دهه فجر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تاکید کرد: جشن کودکان انقلاب دوازدهم بهمن‌ماه در امامزاده جعفر (ع) یزد برگزار خواهد شد.

وی برگزاری جشن‌های مردمی را از دیگر برنامه‌های دهه فجر در یزد دانست و اضافه کرد: ۱۰ جشن بزرگ منطقه‌ای هر شب در ایام الله دهه مبارک فجر برگزار می‌شود و تلاش شده است که هر شب در یک بخش از شهر یک جشن بزرگ برای دهه فجر داشته باشیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد ادامه داد: هریک از این جشن‌ها در نقطه‌ای از شهر برگزار می‌شود و اجرای نمایش و سرود ویژه دهه فجر و انقلاب از برنامه‌های شهرداری است.

صداقت فضاسازی شهری را یکی از وظایف این سازمان در ایام الله دهه فجر دانست و با بیان اینکه کارگروه فکری و گرافیکی برای این موضوع در سازمان فرهنگی شهرداری یزد تشکیل شده و در حال فعالیت است، افزود: امسال مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن از میدان آزادی تا میدان امیر چقماق به پیاده‌راه فرهنگی تبدیل می‌شود، به این وسیله و با برپایی غرفه‌های فرهنگی و ورزشی، این مسیر همزمان با سالروز پیروزی انقلاب به یک جشنواره بزرگ تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه افتتاحیه دهمین دوره المپیاد ورزشی محلات یزد دوازدهم بهمن‌ماه در سالن وحدت برگزار می‌شود، اضافه کرد: امسال تلاش شده است که این جشنواره با کیفیت و نظم بیشتری اجرا شود.

صداقت با اشاره به دلیل برگزار نشدن اختتامیه در دوره قبل این المپیاد، اظهار کرد: یکی از دلایل برگزار نشدن اختتامیه دوره قبل، تعداد بسیار بالای شرکت کنندگان بود که به تبع آن زمان و هزینه برگزاری مسابقات بسیار بیشتر شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال برای پیشگیری از این مشکل، المپیاد به سه قسمت تقسیم‌بندی شده است که دوره نخست آن از چهاردهم بهمن‌ماه تا بیست‌وششم اسفندماه اجرا و اختتامیه این بخش هفدهم فروردین‌ماه انجام می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد با تاکید بر اینکه دور دوم این المپیاد از چهاردهم فروردین تا دوم اردیبهشت‌ماه و اختتامیه آن عید فطر برگزار می‌شود، تصریح کرد: دور سوم المپیاد از ششم اردیبهشت تا سی‌ام خردادماه به طول می‌انجامد و اختتامیه آخرین دوره نیز یکم تیرماه است.

کد خبر 637416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.