هنوز ساختاری برای جایگزینی شورایاری‌ها معرفی نشده است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورایاری‌ها حلقه اتصال بین مردم و مدیریت شهری بودند و با اقداماتی که انجام شد، نه‌تنها شورایاری‌ها به حاشیه رانده شدند، بلکه هیچ ساختار جایگزینی نیز فعال نشد و هنوز ساختاری برای جایگزینی شورایاری‌ها معرفی نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد صادقی امروز _یکشنبه نهم بهمن_ در یکصدوبیست‌وپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری با اشاره به مصوبه نظام‌نامه مشارکت محله‌ای شهروندان در مدیریت شهری اظهار کرد: اهمیت این مصوبه برای همه آشکار است اما سال‌ها اعضای شورایاری‌ها با انتخاب مستقیم مردم برگزیده می‌شدند و مسئولیت‌هایی متوجه آن‌ها بود.

وی ادامه داد: شورایاری‌ها رابطی بین مردم و مدیریت شهری بودند اما با ممنوعیت فعالیت شورایاری‌ها نه‌تنها به حاشیه رانده شده است بلکه هیچ ساختار جایگزینی نیز برای آن فعال نشد و این به معنای قطع ارتباط یکی از مهمترین کانال‌های اتصال مدیریت شهری و مردم است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: با ابطال مصوبه مجوز تشکیل شورای بازنگری اصلاح و هماهنگی نظامات برنامه‌ریزی و اجرایی شهرداری این مسئولیت بر عهده شورا بوده و مدیریت شهری نیز در دوره جدید به صورت ویژه رویکرد اجتماعی و مشارکتی را پیگیری کرده است تا جایی که طرح «من شهردارم» نیز اجرا شد.

وی افزود: مدیریت شهری نیازمند حضور فعال گروه‌های مردمی تحت عناوینی همچون سازمان‌های مردم‌نهاد، گروه‌های جهادی و سازمان‌های اجتماع‌محور خواهد بود. انقلاب اسلامی ما هم همواره با مشارکت مردم به موفقیت دست یافته است؛ لذا در این دوره مدیریت شهری که مردم تهران، ری و شمیران کار را به شورا و شهردار انقلابی سپردند، ضروری است زمینه حداکثری مشارکت مردم در مدیریت شهر فراهم شود.

صادقی اضافه کرد: پیرو این مصوبه در تاریخ هشتم آبان ۱۴۰۱ معرفی هفت نفر از اعضای شورا جهت عضویت در ستاد هماهنگی مشارکت محلی شورای اسلامی شهر تهران در شورا تصویب شد و اعضای این ستاد مشخص شدند و بر اساس تبصره (۱) رییس ستاد هماهنگی از میان نمایندگان کمیسیون فرهنگی عضو این ستاد باید انتخاب شود، با گذشت شش‌ماه از تاریخ تصویب این مصوبه و نیز سه ماه از انتخاب اعضای ستاد هنوز رییس ستاد مشخص نیست و این به آن معنا است که ستاد وظایف خود را انجام نمی‌دهد.

کد خبر 637341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.