واگذاری خودرو به ایثارگران براساس اولویت‌بندی است

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید امور ایثارگران با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ هزار ایثارگر واجد شرایط قانونی برای دریافت خودرو هستند، گفت: در قانون بودجه امسال فقط واگذاری ۱۰ هزار خودرو برای ایثارگران پیش‌بینی شده است، بنابراین اولویت‌بندی واگذاری در دستور کار کمیسیون فرعی اقتصاد دولت قرار دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمود پاکدل اظهار کرد: به استناد مصوبه مجلس شورای اسلامی به جانبازان و آزادگان ۲۵ درصد به بالا، پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و به جانبازان و آزادگان زیر ۲۵ درصد، چهار میلیون و ۵۰۰ هزارتومان کمک‌معیشت از سوی بنیاد شهید پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد از کمک‌معیشت‌بگیران جانبازان ۲۵ درصد به بالا هستند، افزود: ۹۲ هزار نفر از جانبازان و آزادگان ازکارافتاده کلی هستند که از بنیاد شهید حقوق حالت اشتغال با میانگین ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

پاکدل گفت: معمولاً جانبازان ۵۰ درصد به بالا، جانبازان شیمیایی، جانبازان اعصاب و روان، جانبازان دارای مشکلات جسمی و حرکتی و بیماران صعب‌العلاج نیز که براساس رای کمیسیون پزشکی نیاز به پرستار داشته باشند حق پرستاری دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه ۶۳ هزار نفر از جانبازان و آزادگان علاوه بر حقوق یا کمک معیشت حق پرستاری دریافت می‌کنند، افزود: حق پرستاری معادل حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار است که امسال براساس مصوبه باید با افزایش ۵۷ درصدی به حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌رسید، اما به دلیل کمبود منابع ما از مردادماه امسال توانستیم حق پرستاری را ۳۸ درصد افزایش دهیم و اکنون به سه میلیون و ۶۵۰ هزار تومان حق پرستاری پرداخت می‌شود.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید امور ایثارگران در خصوص واگذاری خودرو به ایثارگران نیز گفت: بیش از ۲۰۰ هزار ایثارگر واجد شرایط قانونی برای دریافت خودرو هستند، اما در قانون بودجه امسال فقط واگذاری ۱۰ هزار خودرو برای آنها پیش‌بینی شده است.

پاکدل تاکید کرد: اولویت‌بندی برای واگذاری خودرو بین متقاضیان در دستور کار کمیسیون فرعی اقتصاد دولت قرار دارد.

کد خبر 637315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.