طرح تفصیلی حقوق شهروندان را روشن می‌کند

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: طرح تفصیلی اقدام نرم‌افزاری است که به چشم دیده نمی‌شود اما به‌طور قطع، هم‌تراز بازگشایی پادگان برای مدیریت شهری حائز اهمیت است، چراکه حقوق شهروندان را مشخص می‌کند.

حسن موحدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه به بعضی مناطق شهری باید توجه بیشتری داشته باشیم، اظهار کرد: بر این اساس، به ۶۴ محله هدف بازآفرینی، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص دادیم که این رقم به‌طور کامل تخصیص پیدا کرده و از پروژه‌هایی است که با اولویت‌سنجی مردمی و در چارچوب مأموریت‌های شهرداری اجرا شده است.

وی گفت: طرح تفصیلی، اقدامی نرم‌افزاری است که به چشم دیده نمی‌شود اما هم‌تراز بازگشایی پادگان برای مدیریت شهری حائز اهمیت است، چراکه حقوق شهروندان را معلوم و روشن می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه مدیریت شهری، «شهردار» نه «شهرساز» است، افزود: شهرداری تنها مجری نقشه‌های تدوینی از سوی وزارت راه و شهرسازی و استانداری خراسان رضوی است، ممکن است که تراکم زیاد یا کم باشد که شهرداری تعیین‌کننده نیست.

وی اضافه کرد: خط قطار شهری مشهد از طبرسی شمالی به ابتدای بلوار پیروزی متصل شده است، پس حاشیه و متن شهر در چنین شرایطی معنا ندارد و در یک کشتی نشسته‌ایم، باید واقعیت‌های جامعه را بپذیریم، حاشیه و غیرحاشیه برای مدیریت شهری تعریف نشده است و همه مجاور بارگاه منور رضوی هستیم.

به گزارش ایمنا، طرح «تفصیلی» بر اساس معیارها و ضوابط کلی و طرح جامع شهری، نحوه استفاده از زمین‌های شهری در سطح محلات مختلف و موقعیت مساحت دقیق زمین برای هر یک از آنها، وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور، میزان تراکم جمعیت، تراکم ساختمانی در واحدهای شهری، اولویت‌های مربوط به مناطق بهسازی، نوسازی و توسعه، رفع مشکلات شهری تعیین و مشخصات مربوط به مالکیت بر اساس مدارک ثبتی تهیه و تنظیم می‌شود.

کد خبر 637216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.