برگزاری اعتکاف ویژه نوجوانان در شهرستان‌های استان اصفهان

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: بر فراهم کردن زمینه حضور معتکفان نوجوان و جوان تاکید جدی داریم و برای همه شهرها یک اعتکاف دانش‌آموزی ویژه پسران و یک اعتکاف ویژه دختران در نظر گرفته‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا سرلک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پیش‌جلسات برگزاری مراسم اعتکاف امسال، از یک ماه قبل با تشکیل ستاد مرکزی در اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان کلید خورد.

وی افزود: پس از برگزاری نخستین نشست، مصوباتی داشتیم و آن را به اداره‌های شهرستانی ارسال کردیم. ستاد اعتکاف در ۲۸ شهر استان تشکیل شده است و رییس اداره تبلیغات شهرستان و سایر مسئولان فرهنگی و مذهبی در این ستاد عضویت دارند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم اعتکاف در همه ستادهای منطقه‌ای انجام شده و طی جلساتی در رابطه با تعداد معتکفان، مساجد، مسائل ایمنی و سرویس‌دهی به معتکفان بحث و تبادل نظر شده است.

وی با بیان اینکه هفت جلسه با حضور اقشار و گروه‌های مختلف در شهر اصفهان برگزار شده است، ادامه داد: هیئت‌ها و شورای هیئات مذهبی برای هماهنگی و تسهیل امور مساجد جلساتی برگزار می‌کنند، همچنین جلسه‌ای با کانون مداحان برای شناسایی و اعلام آمادگی آنها برای حضور در مراسم اعتکاف در سطح شهر اصفهان برگزار شده است.

سرلک خاطرنشان کرد: جلسه دیگری نیز با حضور اعضای ستادهای مردمی اعتکاف برگزار شد در آن درباره مراسم معنوی ماه رجب، تبادل نظر شد و با استقبال خوب ستادها همراه بود. همچنین نشست دیگری به صورت مشترک با ستادهای مردمی و مسئولان استان در امر اعتکاف برگزار شد که مسئولان نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر، ستاد نماز جمعه و سایر مسئولان در آن حضور داشتند.

وی افزود: ۳۶۰ مسجد در سطح شهرستان‌های مختلف و در مرکز استان اصفهان مراسم اعتکاف را برگزار می‌کنند که از این تعداد حدود ۶۰ تا ۷۰ مرکز دینی مربوط به شهر اصفهان است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: در ستادها بر فراهم کردن زمینه حضور معتکفان نوجوان و جوان تاکید جدی داریم و برای همه شهرها یک اعتکاف دانش‌آموزی ویژه پسران و یک اعتکاف ویژه دختران در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه باید زمینه اعتکاف دلنشین و معنوی را برای قشر جوان و نوجوان فراهم کنیم، افزود: هرچه ارتباط این گروه‌های سنی با معنویات و اهل بیت (ع) بیشتر شود، بازدارندگی و اثر آن در زمینه معضلات اجتماعی بالا می‌رود و ملموس‌تر می‌شود. یکی از بهترین زمینه‌ها در این رابطه اعتکاف رجبیه است که تاثیر ویژه‌ای در حوزه‌های فردی و اجتماعی دارد.

به گفته سرلک، با توجه به تداوم شرایط شیوع کرونا، تذکرهای لازم در رابطه با استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی معتکفان و نظارت بر تهیه غذای روزه‌داران در همه نشست‌های شهرستانی و مرکز استان، مطرح و مصوب شده است. ضمن اینکه یک گروه بازرسی در نظر گرفته شده است که به مساجدی که اعتکاف در آنها برگزار می‌‎شود، سرکشی می‌کنند و همه موارد را در نظر می‌گیرند.

وی اظهار کرد: برای برگزاری مراسم اعتکاف در دانشگاه اصفهان، تعداد ۷۰۰ نفر معتکف پیش‌بینی شده است و دانشجویان می‌توانند در یک فضای صمیمی و معنوی در این آئین شرکت کنند.

به گزارش ایمنا، ایام‌البیض از سحرگاه سیزدهم ماه رجب‌الخیر آغاز خواهد شد و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت، ایام اعتکاف امسال از سحرگاه پانزدهم بهمن‌ماه تا غروب هفدهم بهمن است.

کد خبر 637117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.