گذر امواج ناپایدار جوی بر آسمان اصفهان/پوشش ابر افزایش می‌یابد

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: از امروز تا اواخر هفته با گذر امواج ناپایدار جو، در بعضی از ساعت‌ها بر پوشش ابر در آسمان استان افزوده خواهد شد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، به علت عبور موجی ناپایدار طی امروز و فردا آسمان استان قسمتی ابری همراه با افزایش ابر، در بعضی مناطق مه‌آلود پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت این موج ناپایدار، افزود: در امروز در مناطق جنوبی و غربی استان به‌ویژه ارتفاعات، بارش‌های پراکنده و روز جمعه هفتم بهمن‌ماه در شمال و شمال غرب خواهد بود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار سطح زرد از چهارشنبه پنجم بهمن‌ماه با فعالیت سامانه بارشی، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از امروز آغاز و اواخر روز جمعه با بارش باران و برف، کولاک برف در گردنه‌ها، کاهش دید و مه آلودگی و وزش باد نسبتاً شدید موقتی همراه است.

وی ادامه داد: فعالیت سامانه بارشی امروز در مناطق غرب و جنوب استان به‌ویژه ارتفاعات و طی روز جمعه هفتم بهمن‌ماه در نقاط شمال و شمال غرب اصفهان تداوم دارد.

امینی با بیان اینکه لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال و کاهش دید در جاده‌ها، افزایش مصرف حامل‌های انرژی و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی از اثرات مخاطرات این سامانه بارشی است، گفت: احتیاط در تردد، اجتناب از هرگونه فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به قله‌ها، استفاده از امکانات و وسایل ایمنی در خودروها، جمع‌آوری دام‌ها در مراتع و مناطق کوهستانی، آمادگی ارگان‌های امدادی جهت کاهش خطرات احتمالی، مدیریت حامل انرژی، کنترل دما گلخانه‌ها و مراغداری‌ها توصیه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمینه دما در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان اصفهان دو تا سه درجه افزایش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز _پنجشنبه، ششم بهمن‌ماه_ به ۹ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به دو درجه سانتی‌گراد زیر صفر می‌رسد.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: شهرستان بوئین‌میاندشت با ۱۵ درجه سانتی‌گراد زیر صفر و خوروبیابانک با دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر، به‌ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شوند.

کد خبر 636735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.