پیشرفت چشم‌گیر ساخت ۳۲ هنرستان جوار صنعت در اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: راه برون‌رفت از بحران نیروی انسانی تقویت دانشگاه فرهنگیان است، به طوری‌ که در سال جاری ورودی این دانشگاه به ۴۰ هزار نفر رسید و سهم اصفهان ۲۳۰۰ نفر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز _پنجشنبه ششم بهمن_ در بیست‌وهشتمین نشست از سلسله نشست‌های مدیران مدارس استان اصفهان در منطقه میمه، ضمن تبریک فرار رسیدن ماه رجب و تقارن آن با ماه پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: آموزش و پرورش نهادی مهم، اثرگذار و اساسی است و توجه ویژه به این نهاد، اوقات و احوال جامعه را مطلوب می‌کند.

وی افزود: آموزش و پرورش در طول زمان، فراز و فرودهایی داشته است. خاستگاه اثرگذارترین مسئولان در سطح شهر، شهرستان، استان و کشور این نهاد مقدس بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه تقدم تربیت بر آموزش، موضوعی است که در قرآن کریم نیز مورد تأکید قرار گرفته و غایت معلمی را مربی شدن دانست و تصریح کرد: در تاریخ، افراد زیادی بوده‌اند که در خاندان جور متولد شده و رشد یافته‌اند، اما بهره‌مندی از یک معلم خوب سبب شده تا به همراهان دین و ائمه معصوم تبدیل شوند. برخی با افتخار به‌دنبال این هستند که جهانی شدن را ترویج دهند، در حالی که جهانی شدن در حقیقت معنایی جز ترویج فرهنگ منحط غرب در بین خانواده‌ها و مدارس ندارد.

دانشگاه فرهنگیان محل تربیت نیروی انسانی است

وی با اشاره به اینکه دشمن در تلاش است تا با شبهه‌افکنی درباره خدا و مناسک دینی در زمینه مسائلی مانند حجاب، عدالت جنسیتی و نظام اسلامی تشکیک ایجاد کند، ادامه داد: وظیفه ما این است که در چنین شرایطی تلاش کنیم و عنصر فعال باشیم.

ابراهیمی با تاکید بر جایگاه سند تحول بنیادین به‌عنوان قانون اساسی آموزش و پرورش، نیروی انسانی را عنصر تحول و دانشگاه فرهنگیان را محل تربیت نیروی انسانی مورد نیاز این نهاد دانست و گفت: دشمن به این مسئله نیز ورود و با حذف نظام تربیت معلم و تضعیف دانشگاه فرهنگیان تلاش کرد به اهداف خود جامه عمل بپوشاند.

وی اضافه کرد: به‌دلیل طرز تفکری که بر دولت قبل حاکم بود، سند تحول بنیادین که در سال ۱۳۹۰ رونمایی شده بود و رهبر معظم انقلاب از آن رضایت داشتند، از دستور کار خارج و سند دیگری جایگزین آن شد. در نتیجه همین تفکرات، ورودی دانشگاه فرهنگیان از ۲۵ هزار نفر به ۳۳۰۰ نفر رسید و این مسئله امروز سبب بحران نیروی انسانی در آموزش و پرورش شده است. راه برون‌رفت از بحران نیروی انسانی، تقویت دانشگاه فرهنگیان است و در سال جاری ورودی این دانشگاه به ۴۰ هزار نفر رسیده که سهمیه اصفهان ۲۳۰۰ نفر بوده است.

فرایند گزینش دانشجو معلمان به‌زودی انجام می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به جذب اساتید مجرب و تقویت گزینش که از سایر برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش برای تقویت دانشگاه فرهنگیان است، اظهار کرد: گزینش دانشجو معلمان در آینده نزدیک، تبدیل به فرایندی خواهد شد که به‌جای گزینش در یک بازه کوتاه، این اتفاق طی مدت پنج تا شش ماه و به‌تدریج، انجام شود.

وی طرح مجلس برای تعیین تکلیف نیروهای نهضتی، خرید خدمات و قرآنی که در بدنه آموزش و پرورش مشغول به کار هستند را از سایر برنامه‌ها برای تقویت آموزش و پرورش دانست و افزود: بدون شک امتیازاتی برای مدت همکاری این نیروها با آموزش و پرورش در نظر گرفته خواهد شد.

ابراهیمی با بیان اینکه در دوران دولت دوازدهم تنها ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار جهت رتبه‌بندی معلمان بدون پیش‌بینی منبع آن مقرر شده بود، ادامه داد: امروز این عدد به ۳۸ هزار میلیارد تومان رسیده است و امیدواریم که رتبه نهایی معلمان تا پیش از نیمه ابتدایی اسفندماه مشخص شود.

وی احداث هنرستان‌های جوار صنعت را از سایر برنامه‌های در حال اجرا دانست و خاطرنشان کرد: در ماه رمضان، انعقاد قرارداد ساخت ۳۲ هنرستان جوار صنعت با خیران انجام شده است و بسیاری از این پروژه‌ها پیشرفت چشم‌گیری داشته‌اند.

کد خبر 636706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.