کاشت ۱۷۰۰ اصله نهال در سطح شهر/ وجود ۹۸ هکتار فضای سبز شهری

معاون خدمات شهری شهرداری خمین از سم‌پاشی ۱۳ هزار و ۴۰۰ اصله درخت به منظور مقابله با آفات و بیماری‌ها خبر داد و گفت: طی نه ماه امسال ۱۷۰۰ اصله نهال در سطح شهر کاشت شده است.

وحید قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از کاشت ۱۷۰۰ اصله نهال طی نه ماهه امسال (در فصل بهار و اوایل پاییز) خبر داد و اظهار کرد: شهرداری در راستای زیباسازی منظر شهر و ایجاد نشاط و شادابی میان شهروندان، ۱۸ هزار و ۸۰۰ مترمربع گل فصلی (بهاره و پاییزه) در میدان‌ها، بلوارها و پارک‌های سطح شهر کاشته است.

وی افزود: به منظور آبدهی و رشد بهتر درختان، ۳۵ هزار مترمربع علف‌زنی و حذف علف‌های هرز و هرس سه هزار و ۷۰۰ اصله درخت اجرا شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری خمین از سم‌پاشی ۱۳ هزار و ۴۰۰ اصله درخت به منظور مقابله با آفات و بیماری‌ها طی نه ماه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: شهر خمین ۹۸ هکتار فضای سبز دارد و سرانه فضای سبز برای هر شهروند ۱۳.۳ مترمربع است.

قاسمی با اشاره به واکاری چمن در پارک‌های سطح شهر، تصریح کرد: در سال جاری ۲۲۰۰ مترمربع عملیات واکاوی در پارک‌های مدرس، بلوار شهدای دانشجو، میدان جهاد، پارک شهید دستورز، پارک لاله، پارک شهید بهشتی انجام شده است، به منظور ایجاد فضایی شاد و مناسب برای کودکان، بهسازی و مناسب‌سازی پارک‌ها و پاسخگویی به مطالبات شهروندان، مجموعه بازی در پارک‌های ولایت و ترافیک نصب شده است.

وی گفت: در پارک‌های بوستان مادر، کوچه جعفری، گل یاس، بعثت، اطلس، نیلوفر و بهاران وسایل ورزشی و وسایل بازی نصب و ست ورزشی میدان مدرس نیز به دلیل فرسوده بودن تعویض شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری خمین افزود: پوشش گیاهی لچکی‌های میدان‌های معلم، بسیج، جانبازان، شهدای دانشجو و چمن‌کاری تعدادی از مسیرهای پیاده‌روی پارک محله‌ای شهید ورمزیار، میدان شهید بهرامپوری، پارک واقع در کوچه شهید جعفری اصلاح و تغییر ساختار پیدا کرده است.

قاسمی اظهار کرد: پوشش گیاهی، فضای سبز و درختان از سرمایه‌های هر جامعه محسوب می‌شود و نقش مهمی در سلامت جسمی و روحی انسان دارد؛ لذا شهروندان باید در حفظ فضای سبز و درختان محیط اطراف خود کوشا باشند.

کد خبر 636663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.