استفاده رایگان از اتوبوس‌های زنجان در فجر ۱۴۰۱

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شهری شورای اسلامی شهر زنجان گفت: همزمان با ایام‌‍الله دهه‌فجر امسال، اتوبوس‌های درون‌شهری زنجان خدمات رایگان به شهروندان ارائه خواهد داد.

سعید نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در جلسه علنی این هفته شورای اسلامی شهر زنجان طی لایحه دوفوریتی کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شهری مبنی بر رایگان شدن استفاده شهروندان از اتوبوس‌های درون‌شهری در ایام‌الله دهه فجر، اعضای شورا با این لایحه موافقت کردند.

وی با اشاره به اینکه درخواست تصویب مناقصه کف‌سازی و مناسب‌سازی بازار پایین با محوریت «توریسم‌لاین» در دستور کار کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شهری شورای اسلامی شهر زنجان است، افزود: درخواست تصویب معامله جهت انجام عملیات اجرایی ساماندهی گلزار شهدای بهشت فاطمه (س) با شرکت خصوصی نیز در دست اجرا است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شهری شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: پیشنهاد تعیین کرایه اتوبوس خطوط سریع‌السیر شمال به جنوب و برعکس در مسیر جدیدالتاسیس کمربندی شمالی (کوی پونک تا استقلال) با نرخ سه هزار تومان کارتی و چهار هزار تومان نقدی نیز به تصویب اعضای شورا رسید.

وی با بیان اینکه ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر زنجان در هوای برفی زمستان و بارش‌های متوالی با فعالیت ۸۰ دستگاه اتوبوس و بیش از ۱۵۰۰ دستگاه تاکسی و ون در خدمت شهروندان زنجانی بوده است، تصریح کرد: این ناوگان تحت نظارت میدانی بازرسان سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری است.

به گزارش ایمنا، امسال شهرداری زنجان ۱۲۱ میلیارد تومان بابت خرید اتوبوس، ون و مینی‌بوس هزینه کرده است و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای رفاه حال شهروندان همچنان ادامه دارد؛ در حال حاضر اتوبوس‌های بخش خصوصی و اتوبوس‌های ملکی شهرداری در شهر زنجان در حال خدمت‌رسانی در ۲۳ خط است و این اتوبوس‌ها در سه پایانه رسمی ارتش، سبزه‌میدان و آزادی و یک پایانه غیررسمی فعال هستند.

با توجه به جمعیت شهر زنجان، در حال حاضر باید دست‌کم ۲۰۰ اتوبوس در شهر زنجان فعالیت کند اما از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس موجود شهر زنجان، تنها ۹۱ دستگاه اتوبوس فعال است و نسبت به جابه‌جایی شهروندان اقدام می‌کند.

کد خبر 636583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.