سپاه پاسداران نقش مهمی در مبارزه واقعی با تروریسم دارد/ رفتار اتحادیه اروپا زیر نظر ماست

وزیر امور خارجه ضمن انتقاد از مواضع و اقدامات غیرسازنده پارلمان اروپایی درقبال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران نهاد حاکمیتی و حافظ امنیت ملی ایران است و نقش مهمی در حفظ امنیت منطقه و مبارزه واقعی با تروریسم دارد.

به گزارش ایمنا، به نقل از وزارت امور خارجه، در گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، و کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه، درباره آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و بعضی موضوعات مهم موردعلاقه بحث و تبادل نظر شد.

امیرعبداللهیان با اشاره به دیدار اخیر خود با همتای فرانسوی در اردن، به مناسبات تاریخی دو کشور اشاره کرد و مواضع فرانسه در تشویق اغتشاش در ایران را غیردوستانه خواند.

وی با انتقاد از اظهارات مداخله‌جویانه برخی مقامات فرانسه گفت: تهران همواره مسیر مذاکره و دیپلماسی را ترجیح می‌دهد، اما همان‌گونه که شاهد هستید، در رویکرد تقابلی، اقدام ما نیز فوری، موثر و متقابل است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان ضمن انتقاد از مواضع و اقدامات غیرسازنده پارلمان اروپایی درقبال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران نهاد حاکمیتی و حافظ امنیت ملی ایران است و نقش مهمی در حفظ امنیت منطقه و مبارزه واقعی با تروریسم دارد. جمهوری اسلامی ایران به دقت رفتار اتحادیه اروپا را زیر نظر دارد و متناسب با آن گام‌های بعدی خود را تنظیم خواهد کرد.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: در کنار این اظهارات و اقدامات، شاهد اقدام ناشایست و موهن یک نشریه فرانسوی در تعرض به مقدسات دینی بودیم که روی دیگر آن متاسفانه در اهانت به قرآن کریم، کتاب مقدس مسلمانان، در دو کشور اروپایی تکرار شد.

وی درباره همکاری‌های دو کشور با تاکید بر ضرورت تمرکز بر گفت‌وگو و تعامل افزود: سیاست شکست‌خورده تحریمی ترامپ را تکرار نکنید. ما نیز امروز در اقدامی متقابل، فهرست تحریمی جدیدی را علیه اتحادیه اروپا و انگلیس اعلام کردیم که دربرگیرنده ۳۳ مقام و نهاد اروپایی است.

فرانسه هیچ دخالتی در امور ایران نداشته است

کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه، در این گفت‌وگوی تلفنی، با تاکید بر اهمیت روابط تهران و پاریس گفت: فرانسه هیچ دخالتی در امور ایران نداشته است.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ مناسبات دو کشور، بر تقویت آن از مسیر گفت‌وگو تاکید کرد.

وزیر خارجه فرانسه همچنین خواستار آزادی زندانیان فرانسه شد.

گفتنی است که این افراد به جرم جاسوسی و اقدامات مداخله‌گرانه و ضد امنیت در بازداشت به‌سر می‌برند.

در این گفت‌وگوی تلفنی، آخرین وضعیت همکاری‌های کنسولی نیز بررسی شد.

کد خبر 636579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.