ایستگاه تامین برق لندن؛ پروژه جدید نوسازی شهر

گروهی از خلاقان بریتانیایی به طراحی یک ایستگاه فرعی برای تامین انرژی تجدیدپذیر در یکی از مناطق پربازدید لندن، پایتخت انگلستان، پرداخته‌اند که مانند اثری هنری در مرکز شهر خودنمایی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اثر هنری جدیدی به ارتفاع ۲۱ متر و طول ۵۲ متر بخشی از پروژه بزرگ نوسازی شهرهای اروپایی به‌شمار می‌رود که یک فضای بسیار زیبا را در خود محصور کرده است. معماران در طراحی این اثر هنری اعجاب‌انگیز تمام اصول پایداری را رعایت کرده‌اند و به همین دلیل، انتشار گازهای آلاینده از آن صفر است.

تحقق هدف صفر انتشار کربن تا سال ۲۰۳۰

نصب اثر هنری جدید در منطقه بارنت لندن به پیروی از هدف صفر انتشار کربن ناشی از مصرف برق در منطقه تا سال ۲۰۳۰ انجام شده است و به همین دلیل، از کارآمدی ۱۰۰ درصدی انرژی برخوردار است. در واقع، ایستگاه جدید نیروی الکتریسیته مورد نیاز را برای سراسر منطقه، شامل ۶۷۰۰ خانه مسکونی، سه میلیون فوت مربع از دفاتر اداری و فضاهای تفریحی و فروشگاهی متعدد را تأمین خواهد کرد. این اثر هنری جدید به عنوان منبع تأمین ۱۰۰ درصدی الکتریسیته مورد نیاز منطقه از نیروی تجدیدپذیر عمل خواهد کرد و از این طریق در تحقق هدف صفر انتشار گازهای آلاینده منطقه تا سال ۲۰۳۰ بسیار اثربخش خواهد بود.

رونمایی از یک ایستگاه شگفت‌انگیز برای تامین الکتریسیته در لندن

معماران در خلق اثر هنری شگفت‌انگیز منطقه بارنت رنگ، الگو و زبان را تلفیق کرده‌اند تا پیام «ما می‌آییم، برمی‌خیزیم و می‌درخشیم» را در ذهن بازدیدکنندگان و کاربران شکل دهد و از این طریق، حس همدلی را برای مبارزه با بحران‌های اجتماعی و اقلیمی میان مردم تقویت کند.

ارتفاع اثر هنری جدید در نقاط مختلف آن متفاوت است و همین امر بر جذابیت این سازه مجسمه‌مانند افزوده است و آن را به یکی از زیباترین چشم‌اندازهای پایتخت بریتانیا تبدیل کرده است. مدیران لندن امیدوار هستند که علاوه بر بهره‌گیری از مزایای بی‌شمار این سازه در کاهش مصرف الکتریسیته شهری و به دنبال آن بهبود کیفیت هوا و تغییرات اقلیمی، از آن به عنوان محرکی برای رونق گردشگری در شهر استفاده کنند.

رونمایی از یک ایستگاه شگفت‌انگیز برای تامین الکتریسیته در لندن

کد خبر 636527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.