لزوم ارائه تسهیلات برای تعویض ماشین‌آلات فرسوده شهرداری‌ها

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: ارائه تسهیلات به منظور تعویض ماشین آلات فرسوده شهرداری‌ها ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا چهلگردی امروز _ چهارشنبه پنجم بهمن _ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: سرمازدگی باغات شهرستان سامان و بن نیازمند چاره اندیشی و کمک مدیران استانی است زیرا این پدیده باعث وارد آمدن خسارت چندین هزار میلیارد تومانی به کشاورزان این شهرستان می‌شود.

وی افزود: فرهنگسرای شهرستان سامان نزدیک به ۱۴ سال کلنگ‌زنی شده است و با توجه به اینکه حدود چهار هزار نفر از جمعیت این شهرستان مجوز فعالیت از فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند این ساختمان حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بلاتکلیف رها شده است که خواسته مردم این شهرستان تکمیل و تجهیز این فرهنگسرا است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: اردوگاه کشوری آموزش و پرورش سامان نزدیک به ۳۰ سال از کلنگ‌زنی و آغاز به‌کار آن گذشته اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده است که خواستار تأمین اعتبار و تکمیل این پروژه هستیم.

وی تصریح کرد: صدور اسناد مالکیت معارض توسط وزارت نیرو برای اراضی حاشیه زاینده‌رود که دارای سند مالکیت به نام اشخاص و کشاورزان بوده یکی از مشکلات اساسی مردم این شهرستان است، رسیدگی به این موضوع و ابطال سند معارض زمین‌های کشاورزی شهرستان سامان از خواسته‌های به حق و قانونی مردم است که درخواست پیگیری متولیان را داریم.

چهلگردی خاطرنشان کرد: تکمیل جاده ساحلی سامان _ قراقوش، تکمیل جاده چهار خطه سامان - تیران به عنوان کریدور ورودی استان از استان اصفهان و احداث سالن ورزشی با تماشاگر و اعطای مجوز به کشاورزان جهت ساخت اتاقک‌های نگهبانی و انباری در باغات باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: صدور پروانه‌های ساختمانی جهت جلوگیری از متضرر شدن مردم و افزایش درآمد شهرداری‌ها باید تسهیل شود و موانعی همچون الزام به ارائه سند ثبتی تک برگ باعث بروز مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان و همچنین کاهش شدید درآمد شهرداری‌ها شده است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: به منظور تعویض ماشین‌آلات فرسوده شهرداری‌ها ضروری است تسهیلاتی به صورت ویژه اختصاص یابد تا شهرداری‌ها بتوانند ماشین‌آلات خود را بروز و تعداد آن را افزایش دهند که در شرایط بحرانی بتوانند خدمات قابل قبولی به شهروندان ارائه کنند.

وی تصریح کرد: اداره میراث فرهنگی استان بسیار ضعیف عمل کرده است و هیچ‌گونه طرح جامع گردشگری و بسته‌های سرمایه‌گذاری برای اجرا در استان و شهرستان سامان ارائه نداده است؛ شش سرمایه‌گذار بزرگ به شهرستان سامان دعوت شدند که به دلیل بروکراسی اداری شدید در استان و نبود بسته سرمایه‌گذاری حاضر به سرمایه‌گذاری در این شهرستان نشدند.

چهلگردی احداث کلینیک تخصصی خیری سامان و الحاق قطعه زمین مورد درخواست خیر به زمین این کلینیک توسط اداره کل راه و شهرسازی استان را خواستار شد.

وی افزود: نصب کنتورهای برق هوشمند کنترل از راه دور در پمپاژهای حاشیه رودخانه زاینده رود باعث نگرانی و تشویش اذهان باغداران شده است.

چهلگردی تاکید کرد: اعلام ترک کار و قطع بیمه تأمین اجتماعی کارگران و کارفرمایان بخش کشاورزی توسط سازمان تأمین اجتماعی باعث بروز مشکلات اساسی برای این افراد شده است، بهانه سازمان تأمین اجتماعی تعطیلی کار کشاورزی در فصل زمستان بوده است در حالی که شغل باغداری منحصر به فصل بهار و تابستان نیست، بلکه در ۱۲ ماه سال نیاز به کار و فعالیت دارد که پیگیری تأیید بیمه این قشر در ۱۲ ماهه سال به صورت یارانه‌ای از خواسته‌های این قشر است.

کد خبر 636432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.