۳۰ مدرسه نیمه‌تمام در استان اصفهان تکمیل می‌شود

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: با طرح «چند خیّری» حدود ۳۰ مدرسه نیمه‌تمام در استان اصفهان تکمیل می‌شود، تا بتوانیم وضعیت مدارس دونوبته را از شرایط فعلی خارج کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعلی مدینه امروز _چهارشنبه، پنجم بهمن‌ماه_ در مراسم بهره‌برداری از دبستان حاج علی عکافیان، اظهار کرد: قرآن کریم تمثیل‌های زیبایی دارد؛ یکی از آن‌ها در ارتباط با خیّران مدرسه‌ساز است، که به تعداد روزهای پابرجا بودن مدرسه و ورود دانش‌آموزان به آن و فراگیری علم و دانش، این عمل در پرونده خیّران ثبت و ضبط خواهد شد و این راه پُرخیر و برکت استمرار می‌یابد.

وی ادامه داد: رئیس هیئت‌مدیره مجمع خیّران مدرسه‌ساز استان اصفهان سنت حسنه‌ای بنا نهاده‌اند که در مراسم‌های بهره‌برداری یا افتتاحیه یک مدرسه، کلنگ‌زنی دیگری از این مراسم‌ها کلید زده شود، تا این راه پُربرکت ادامه یابد. امیدواریم در مراسم جاری با کمک یکدیگر جهت امر خداپسندانه مدرسه‌سازی و رشد و رونق آن، حرکت زیبایی را انجام دهیم.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش‌وپرورش با اشاره به گردهمایی خیّران مدرسه‌ساز استان اصفهان، افزود: در بیست‌وچهارمین جشنواره خیّران مدرسه‌ساز، خیّران نیک‌اندیش بیش از ۱,۱۰۰ میلیارد تومان کمک کردند و به همین مقدار نیز دولت برای ساخت مدرسه هزینه خواهد کرد.

وی درباره وجود ۳۵۰ مدرسه نیمه‌تمام در استان اصفهان که برای تکمیل آن‌ها بالغ بر ۲,۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: یک میلیون دانش‌آموز در استان مشغول تحصیل هستند که با روند فعلی، اتمام پروژه‌ها اقدام دشواری است، اما معتقدیم با مشارکت مردمی همچون سنوات گذشته تمام این مراحل را سپری خواهیم کرد.

مدینه با اشاره به اینکه با طرح «چند خیّری» حدود ۳۰ مدرسه نیمه‌تمام در استان اصفهان تکمیل می‌شود، تا بتوانیم وضعیت مدارس دونوبته را از شرایط فعلی خارج کنیم، خاطرنشان کرد: از مجموع مدارس نیمه‌تمام در استان، دو مدرسه در ناحیه شش اصفهان واقع شده است.

کد خبر 636393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.