آموزش غیرحضوری هدف اصلی ما نیست

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: آموزش غیرحضوری به‌صورت برخط و بدون نیاز به اینترنت، هدف اصلی آموزش نیست؛ زیرا نمی‌تواند صددرصد آموزش مدنظر را پوشش دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی در گفت‌وگویی رادیویی، با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری بعضی از عوامل باعث شد که آموزش تحت‌تأثیر قرار گیرد و کیفیت مدنظر تحقق نیابد، اظهار کرد: لازم است خانواده‌ها برای جبران نقصان آموزشی دانش‌آموزان همراهی کنند. سامانه شاد نسبت به گذشته ارتقای خوبی پیدا کرده است، با این حال، در دوره خاصی تا حدودی دچار اختلال شد، اما در حال حاضر این سامانه اختلال خاصی ندارد.

وی ادامه داد: آموزش غیرحضوری به‌صورت برخط و بدون نیاز به اینترنت، هدف اصلی آموزش نیست و نمی‌تواند صددرصد آموزش مدنظر را پوشش دهد. لازم است به گونه‌ای تلاش کنیم که نیازی به آموزش غیرحضوری نباشد و فرآیند یاددهی و یادگیری در کلاس درس به‌صورت حضوری رخ دهد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به سخنان روز گذشته وزیر آموزش‌وپرورش، گفت: تلاش بر این است که آموزش غیرحضوری را به آموزش حضوری تبدیل کنیم. بسیاری از خانواده‌ها دغدغه‌های فراوانی دارند و به همین دلیل باید آموزش به صورت حضوری باشد،

وی با بیان اینکه سلامت دانش‌آموزان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: آموزش جزئی از سلامت دانش‌آموزان است. از این رو، آموزش سالم و سلامت جسم باید با یکدیگر رخ دهد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: برای جبران کلاس‌های درسی دانش‌آموزان بهتر است روزهای پنجشنبه یا ساعت‌های بعدازظهر در نظر گرفته شود، تا کیفیت آموزشی کاهش نیابد. آموزش در تمام دوره‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. همچنین بخشی از آموزش اساسی و پایه‌ای است و بخشی هم در ورود به دانشگاه مؤثر است.

وی با بیان اینکه مدارس در خدمت دانش‌آموزان است تا کم‌وکسری‌های آموزشی جبران شود، افزود: امیدواریم همراهی و همدلی مدرسه و خانواده باعث شود تا نقصان آموزشی جبران شود.

کد خبر 636365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.