اداره مالیات شفاف‌سازی کند / سپاه پاسداران نماد قدرت و صلابت

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: شفاف‌سازی وظیفه مسئولان است و شورا وظیفه مطالبه‌گری دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید ناصحی‌مقدم امروز _سه‌شنبه چهارم بهمن_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تروریستی اظهار کرد: طبق آیه شریفه که در قسمت بالای آرم سپاه پاسداران نقش بسته است، دشمن از قدرت و صلابت سپاه می‌ترسد.

وی با اشاره به اظهارات سازمان امور مالیاتی استان در ارتباط با شفاف‌سازی هزینه‌کرد ارزش افزوده گفت: شفاف‌سازی به عهده مسئولان اجرایی است نه شورا که خود مطالبه‌گر است.

ناصحی‌مقدم با اشاره به اینکه شورا به عنوان نماینده مردم درخواست شفاف سازی از بقیه مسئولین را دارد گفت: ۵۸۰ میلیارد تومان طی ۹ ماه گذشته وصولی مالیات ارزش افزوده بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان افزود: مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصد است، یک درصد سهم وزارت بهداشت، چهار درصد سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان و چهار درصد نیز مالیاتی است که وصول می‌شود.

ناصحی‌مقدم با تأکید بر اینکه ما نیز خواستار شفاف‌سازی مالیات‌های جمع‌آوری شده در استان هستیم، گفت: طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده باید هر سه ماه یک بار سازمان امور مالیاتی سیاهه درآمدهای مالیاتی را به تفکیک اعلام کند و تاکنون این موضوع محقق نشده است.

وی تاکید کرد:، تنها ۱۰ درصد مالیات‌های وصولی استان به شهرداری پرداخت شده است و اداره مالیات باید در خصوص ۹۰ درصد باقی‌مانده به مردم توضیح دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: بودجه شهرداری هفته گذشته به ریز و شفاف به رسانه‌ها عرضه شد و بودجه مصوب نیز در نهایت شفاف و روشن منتشر می‌شود.

ناصحی درباره اقدامات شورا نیز گفت: شورا مردم را ولی نعمت خود می‌داند و پاسخگوی مردم است؛ در همین راستا تمام جلسات شورای شهر علنی برگزار می‌شود و بودجه شهرداری کاملاً مشخص است.

تحقق شیوه‌نامه وزارت کشور در خصوص زباله

منصور مرادلو، دیگر عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز با بیان اینکه جمع‌آوری زباله هزینه دارد، گفت: بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از هزینه‌های جاری شهرداری صرفاً برای کارگرانی که در شهرداری مشغول به کار هستند صرف می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه حدود ۵ ماه از ابلاغ شیوه‌نامه جمع‌آوری تفکیک زباله از وزارت کشور به شهرداری گذشته است، اظهار کرد: در همین راستا چند جلسه در شورا برگزار و چندین بار این موضوع پیگیری شده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته مدیریت درستی در خصوص پسماند نشده است، ادامه داد: با توجه به رسالت سازمان پسماند، زباله‌ها باید هم در مبدا و هم در مقصد مدیریت شود.

مرادلو با تاکید بر اینکه در این راستا باید از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کرد، افزود: در این چند ماه اقدام اساسی در راستای مدیریت این موضوع انجام نشده است.

عضو شورای شهر زنجان با تاکید بر اینکه پسماند باید به درستی مدیریت شود، خاطر نشان کرد: امیدواریم با اهتمامی که وجود دارد، شاهد تحقق شیوه‌نامه وزارت کشور باشیم.

کد خبر 636263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.